- שבת ומועדים
- הלכות יום הכיפורים
שיעור אכילה ביום כיפור
שאלה
האם נכון הדבר שבית הלל מותירים לאכול כביצה ובית שמאי כזית?
תשובה
הגמרא במסכת יומא (דף עט) דנה בשיעור איסור אכילה ביום כיפור, שהוא ככותבת הגסה. יש מחלוקת בגמרא הוא שיעור זה. דעה אחת סוברת שהוא יותר משיעור ביצה ודעה נוספת סוברת שהוא פחות מביצה. כשהגמרא רוצה להוכיח ששיעור ככותבת הגסה הוא פחות מכביצה היא מביאה מחלוקת של רבי מאיר ורבי יהודה בנושא ברכת המזון האם שיעורה בכזית או בכביצה. לא מצאתי מחלוקת בית הלל ובית שמאי בנושא.

חייבת לנעול רק נעליים מעור
הרה"ג יעקב אריאל | ז תשרי תשע"ג
לגימת שמן ויריקתו ביום כיפורים
הרב יואב חנניה אוקנין | י"א תשרי תשפ"ד

מגבונים לחים ביום הכיפורים
הרב שלום אילוז | י"ז תשרי תשס"ז

חגורה ורצועת שעון מעור ביום כיפור
הרה"ג יעקב אריאל | י"ב תשרי תשע"ז
הרב בנימין במברגר
רב בישוב בית אל ומנהל בישיבת בני צבי.
אסור לעבור מעל אדם?
ח אלול תשס"ה
י"ג מידות
כ"ג תשרי תשס"ו
תפילין בבית ותשובה
כ"ג תשרי תשס"ו
פדיון הבן - איך, למה וכמה?
כ"ב מרחשון תשס"ו

האם בימינו יש ליטול לולב ביום טוב שחל בשבת?
הרב שמואל אריאל | כ"ג תשרי תשפ"א

הדלקת נרות שבת באיחור - עד מתי?
הרב שמואל אריאל | כ"ט מרחשון תשע"ז

הדלקת נרות בסוכה או בבית
הרב שמואל אריאל | י"ז תשרי תשע"ז
למה לא נוטלים לולב בשבת?
הרב רואי מרגלית | כ"א אדר ב' תשס"ג
איך חוזרים בתשובה על גזל?
הרב משה מאיר אבינר | י"ג תשרי תשפ"ד

מה ההבדל בין מצעד גאווה לתפילה בהפרדה?
הרה"ג יעקב אריאל | י"ג תשרי תשפ"ד
שימוש ברמקול מכני בשבת
הרב דניאל קירש | י"ד תשרי תשפ"ד
