- תורה, מחשבה ומוסר
- שאלות פרטיות בסוגיות שונות
שאלה בדיני כבוד
שאלה
מה ההבדל בין הדין בגמרא של המוחל על כבודו כבוד מחול, לדין המופיע בתוספות מהירושלמי שרצונו של האדם כבודו. למשל לגבי מלך אין כבודו מחול אולם יכול לכבד מרצונו באופן שיבזה אותו כמו שרואים בתלמידי חכמים ששימשו תלמידי חכמים אחרים או במלכי יהודה שהיו מנשקים רגלי החכמים?
תשובה
שלום רב,
למחול על כבוד הוא למחול על דברים שאחרים עושים כלפיך. דברים אלו מלווים בכך שהאחרים אינם מתייחסים אליך בכבוד. זאת אסור למלך. אולם מה שהמלך עושה מעצמו, כגון: נישוק תלמידי חכמים אין בכך מעשה של חוסר כבוד של מישהו אחר אלא החלטה של המלך.
כל טוב

"כל הנושא אישה רעה אינו רואה פני גיהנום"
הרב ש. יוסף וייצן | ג אדר א' תשע"א
"כל המלמד את בן חברו תורה כאילו ילדו"
הרב בנימין במברגר | ד שבט תשס"ח
גרים
הרב חיים שרייבר | ה אב תשפ"ב
ההיגיון ופרטי הסיפור על דמא בן נתינה
הרב חיים שרייבר | כ"ז אלול תשפ"ג

הרב ש. יוסף וייצן
רב היישוב פסגות ור"מ בישיבת בית אל.

נטילת ידיים אחרי הנחת תפילין
ו סיון תשס"ה

נטיות מיניות הפוכות
ד טבת תשס"ד

כשרות סכינים
ו סיון תשס"ה

בעיות כשרות בבית ההורים
י סיון תשס"ה

אכילת אורז מחוץ לסוכה
הרה"ג יעקב אריאל | ט"ו תשרי תשס"ח

תפילין בחול המועד – מעלה או חיסרון?
הרב שמואל אריאל | ט כסלו תש"פ
גילוח בחול המועד
הרב אליעזר מלמד | כ"ג ניסן תשס"ז
ק"ש שעל המיטה בסוכות
הרב רואי מרגלית | ה מרחשון תשס"ה

דיני צניעות לפני חתונה
הרב עזריה אריאל | ט"ז תשרי תשפ"ד

ילדות בהקפות
הרה"ג יעקב אריאל | ט"ז תשרי תשפ"ד
מהלכות כבוד התורה, שנים מקרא ואחד תרגום ושמחת תורה ישיבה בזמ
הרבנות הראשית לישראל | י"ז תשרי תשפ"ד
