בית המדרש

  • מדורים
  • קרוב אליך
לחץ להקדשת שיעור זה
גליון מס 159

איזה נסיון יש להדס

undefined

הרב נחמיה וילהלם

שבט תשע"ז
2 דק' קריאה
הדס יצאה מהארץ לטיול ארוך. היא טיילה באוסטרליה כמה חודשים ואז עברה למזרח. כשהגיעה לתאילנד סיפרה לי שהכירה שם בחור שהוא אמנם לא יהודי, אבל הם מאוד מחוברים והוא כנראה יגיע לארץ לחיות אתה. אשתי ואני ישבנו אתה להרבה שיחות, והיא התחילה ללמוד ולהכיר יותר את היהדות עד שקיבלה החלטה ללכת ללמוד במדרשה בארץ. מובן מאליו שהיא הודיעה לבחור שהיא מנתקת אתו את הקשר. הפנינו אותה למכון 'אלטה' בצפת, באותו זמן למדו שם עוד כמה בנות שהתקרבו אצלנו וביקשנו מהן שיעזרו לה בהתאקלמות.
בקיץ נסענו עם הילדים לביקור בארץ, והחלטנו לנסוע לצפת לבקר את ה'בנות שלנו'. הגענו למדרשה והבנות יצאו והתרגשו לראות אותנו, ואז שמתי לב שהדס לא ביניהן. שאלתי "איפה הדס?" וכולן הרכינו את הראש ולא ענו. ביקשתי שיגידו לי מה קורה, ואז אחת אמרה לי עם דמעות בעיניים: "הדס עזבה את המדרשה, ועוד כמה ימים החבר שלה מאוסטרליה אמור להגיע לארץ ולגור אתה כאן בצפת". כמובן שמאוד כאב לנו לשמוע את זה. צלצלנו להדס ששמחה מאוד לשמוע שאנחנו בצפת, וסיכמנו שאבוא לאסוף אותה.
חיפשנו מקום שנוכל לשבת בשקט ולדבר אתה, ומישהו הציע לנו מקום שנקרא 'עין זיתים', בין צפת למירון, שם יש משחקיה לילדים, הילדים ישחקו ונוכל אנחנו לשבת ולדבר. נסענו מצפת, הגענו עד מירון ולא ראיתי שום שלט 'עין זיתים'. חזרתי בחזרה, הגעתי שוב לצפת ושוב לא ראיתי את השלט. החלטנו לנסות שוב בפעם האחרונה, ותוך כדי חיפוש אני רואה שלט 'לקבר רבי חוצפית המתורגמן – 2 קילומטר ברכב שטח'. שאלתי את הילדים "אתם רוצים שנלך לקרוא כמה פרקי תהילים בקבר של צדיק גדול? אחד מעשרה הרוגי מלכות!". הילדים התלהבו, ולמרות שלא היה לי רכב שטח נסעתי לאט עד לקבר שנמצא באמצע יער.
ירדנו כולנו מהרכב והדס אתנו, נכנסנו פנימה והתפללנו ביחד. כשיצאנו אמרתי לילדים שאני רוצה להגיד תפילה בקול ושכולם יגידו "אמן". אמרתי: "ריבונו של עולם, אתה יודע איזה נסיון גדול יש להדס כרגע, תעזור לה ותן לה את הכוחות להחליט את ההחלטות הנכונות". סיימתי את התפילה, כל הילדים ענו "אמן" והדס התחילה לבכות. עלינו ביחד לרכב, כבר נהיה מאוחר ולא הספקנו לדבר יותר מדי. לקחנו את הדס לביתה, וכשהיא ירדה היא פנתה אליי ואמרה לי: "אני עכשיו מצלצלת לבחור באוסטרליה שלא יבוא ושימחק את הפרטים שלי. בעזרת ה' אתחתן עם יהודי".
ראינו בזה ממש אות משמיים, שסובבו אותנו דווקא למקום הזה כדי שנוכל להיות ביחד אתה ולהתפלל, והתפילה נענתה מיד. ברוך ה', לפני כשנתיים הדס הגיעה לטייל בתאילנד עם בעלה והילד שלה, משפחה יהודית למופת.
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il