- הלכה מחשבה ומוסר
- הקדמות - עומק האמונה והתורה
שיעור 9 – פתיחת המורה, סיבות הסתירות 7-17
סיבות הסתירות המצויות בחיבורי המחברים
הרמב"ם לימד על שבע סוגי הסתירות המצויות בחיבורי המחברים (א. מאסף דעות, ב. חזרה מדעה. ג. סתירה במשל. ד. תנאי נסתר. ה. הבהרה הדרגתית. ו. אי תאימות עקיפה בשוגג. ז. אי תאימות במתכוון), ולימד אילו סתירות מצויות באילו חיבורים, תוך הדגשה מיוחדת על עובדת הימצאם של הסתירות שמחמת המשלים, הסתירות שמחמת ההבהרה ההדרגתית ואלו שמחמת אי התאימות המכוונת, כל אלו הן בחיבורי חז"ל, הן בספר המורה והן בדברי הנביאים. סיימנו בקריאה להעמקה והבנה נכונה בכוונת הרמב"ם באמירתו שכלל בכוונה בסיפרו סתירות מהסיבה השביעית, ובכוונתו בדבר. הדברים ידונו ויתבארו בע"ה בשיעור הבא.
שרת המדיה מוקדש על ידי משפחת גרין לעילוי נשמת יקיריהם
הקדמות - עומק האמונה והתורה (11)
הרב בן ציון אוריאל
8 - כיצד לגשת לספר המורה
9 - סיבות הסתירות המצויות בחיבורי המחברים
10 - עומק מושגי האמונה החבויים במורה באמצעות סתירות מכוונות
טען עוד
סוד המשלים החבויים בכתבי הקודש
שיעור 7 – פתיחת המורה, המשלים, פסקאות 3-11
הרב בן ציון אוריאל | י"ב מרחשון תש"פ
שני חיבורים קדומים של הרמב"ם שגנזם תחילה ואחר כללם במורה הנבוכים
שיעור 6 – פתיחת המורה, פסקאות 11-16 [ועל המשלים 1-2].
הרב בן ציון אוריאל | ט' מרחשון תש"פ
מבוא לימוד מורה הנבוכים לרבינו הרמב"ם
שיעור ראשון - פתיחה ללימוד
הרב בן ציון אוריאל | ב מרחשון תש"פ
הדרך ללמד את עומק אמיתה של תורה
שיעור 4 – פתיחת המורה, פסקאות 1-4
הרב בן ציון אוריאל | ז' מרחשון תש"פ
הרב בן ציון אוריאל
אברך בישיבת בית אל
תכלית האדם בתורה ובהלכה
שיעור מס' 39
אלול תשע"ה
סיכום תוכן מאמר רביעי, מבנהו והבנת תפקידו ומקומו בספר בין שאר המאמרים
חבורה בכוזרי מאמר רביעי (37) סיכום
ט"ו כסלו התשע"ה
מי היו השבים בגאולת הבית השני?
ספר הגאולה, שער ראשון, ראיות מהנביאים ה
ז' שבט תשע"ט
טעימה מסודות המציאות הנכללים בסודות מעשה בראשית
שיעור 24 – ח"א, פרק יז
ד' כסלו התש"פ
מה המשמעות הנחת תפילין?
למה אדר ב' הוא החודש המיוחד ביותר?
כיצד מתחזקים באהבת ישראל?
הלכלוך הקדוש
למה ללמוד גמרא?
מה עושים בעשרה בטבת שחל בשישי?
ט"ו בשבט - השקעה לטווח ארוך!
האם מותר לפנות למקובלים?
איך מכניסים את ה' אל תוך הלב?
איך נהנים כשעובדים קשה?
הלכות קבלת שבת מוקדמת