- תורה, מחשבה ומוסר
- תורה שבכתב ושבעל פה
שינוי משמעות פסוקים
שאלה
כיצד דרשו חז"ל פסוקים והוציאו אותם ממשמעותם, כגון: "אל תקרי ’בניך’ אלא ’בוניך’". הרי כתוב ’בניך’??? ו"טוב עין הוא יברך", והרי כתוב "יבורך"?
תשובה
חלק מדרשות אלו הן אסמכתאות. כלומר, תלו רעיון מסויים בפסוק. חלק אחר נדרש מהכתיב ללא ניקוד כי בכונה התנ"ך כתוב ללא נקודות לאפשר לימוד גם מהכתיב.
המקור לפסיקת הלכה לפי הרוב
הרב משה מאיר אבינר | י"א תמוז תשפ"א

תורה ולימודה
הרב דוד חי הכהן | כ"א כסלו תשע"ד

חוק לישראל ורצועות התפילין
הרב שלום אילוז | ז מרחשון תשס"ח

"אלו ואלו דברי אלוקים חיים"
הרה"ג דוב ליאור | ו אדר תשס"ב

הרה"ג יעקב אריאל
נשיא ישיבת ההסדר רמת-גן וארגון חותם. לשעבר רב העיר רמת גן ואב בית הדין לדיני ממונות.

נוסח תפילה
כ"ד אב תשס"ב

חתונה במסעדה פתוחה בשבת
ט"ז אב תשס"ב

גילוח במוצאי תשעה באב
כ"ט תמוז תשס"ב

ביטוח משלים
ב אב תשס"ב

מדליק כמה פעמים חנוכיה, מה מברך?
הרב מיכאל יומטוביאן | כ"ג כסלו תשע"ח
מי ששכח על הניסים
הרב בנימין במברגר | כ"ב כסלו תש"ע

סדר הדלקת נרות חנוכה
הרה"ג יעקב אריאל | כ"ה כסלו תשע"א

מדליק כמה פעמים חנוכיה, מה מברך?
הרב מיכאל יומטוביאן | כ"ג כסלו תשע"ח

השם עמיהוד לבן
הרב נועם דביר מייזלס | כ"ה כסלו תשפ"ד
יחסי אישות בתקופה של מלחמה
הרב גדעון ויצמן | כ"ד כסלו תשפ"ד
האם יש איסור דאורייתא להיות לקוח של בנקים?
הרב משה מאיר אבינר | כ"ד כסלו תשפ"ד
