- תורה, מחשבה ומוסר
- מצוות הלימוד
כוונות בלימוד תורה
שאלה
אני מרגיש שלימוד התורה שלי בעיקרו נובע מתוך רצון אנוכי של אהבת הלימוד והידיעה ולא משום מצוות לימוד תורה. כלומר, זה לא מה שבראש מעייני אלא אני עושה את זה משום ההנאה שבלימוד ורק יודע שיש שכר בצד המעשים שלי. האם אני צריך תיקון בכוונותי או שזה בסדר?
תשובה
לימוד הנובע מאהבת הלימוד הוא לימוד חשוב כי הוא גורם להתקרבות של הלומד אל הלימוד וזה עוזר לו לזכור יותר טוב את הלימוד. כל זאת בהנחה שהלימוד הוא חומר לימודי ככל חומר לימודי אחר אך בהנחה אמיתית יותר שהתורה היא דבר ה' דברי אלוקים חיים ממש וכשאנו לומדים תורה אנו לומדים ונפגשים עם ה', המטרה בלימוד צריכה להיות שונה בתכלית, זאת אומרת המגמה בלימוד צריכה להיות דבקות שלי כאדם עם נותן התורה וזה הדגש העיקרי. לא פגישה יבשה שיכלית עם התורה אלא התקרבות אל נותן התורה. התקרבות כזאת היא חיה ולא מתבטלת לעולם (הרעיון מופיע בהקדמה של המהר"ל לספרו תפארת ישראל). היוצא לסיכום הוא שתיקון גדול אתה צריך לעשות על מנת להגיע למדרגה האמיתיתשל לימוד תורה.
הרב משה אליה.
לימוד תורה בשביל אבא
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | י"ט שבט תשע"א

"שלא ברכו בתורה תחילה"
הרב ש. יוסף וייצן | כ"ה ניסן תשע"ח
מדוע לא כל עם ישראל בימינו תלמידי חכמים?
הרב אוריאל טויטו | כ"ד ניסן תשפ"א
למה לומדים תורה?
הרב יעקב כהן | י"ג סיון תש"ע

רבנים שונים

נחמה להורים שכולים
י"ז תמוז תשס"ב

בעיות צניעות בהדרכה
כ"ה שבט תשס"ב

לימוד תורה בגיל צעיר
כ"ח אדר תשס"ב

דינוזאורים והתורה
ב מרחשון תשס"ג

צורות סוכה כשרות
הרב יצחק בן יוסף | י"ז תשרי תשע"ג

צורות סוכה כשרות
הרב יצחק בן יוסף | י"ז תשרי תשע"ג

קריאת שמע שעל המיטה - גם ב5 בבוקר?
הרה"ג דוב ליאור | כ"ב אייר תשס"ד

קידושין בימינו על ידי שליח
הרב עזריה אריאל | ו תשרי תשפ"ד

הסרת מזוזה כדי שלא תתבזה
הרב אליקים לבנון | ו תשרי תשפ"ד
האם מותר לצחצח שינים בצומות הקלים
הרב דניאל קירש | ו תשרי תשפ"ד
