- תורה, מחשבה ומוסר
- שאלות פרטיות בסוגיות שונות
המשך הדיון על ישעיהו נ"ג
שאלה
שלום רב,
ייחוס המשפט "מי האמין לשמועתינו וזרוע ד’ על מי נגלתה" לגויים מוקשה משתי סיבות:
א. המשפט קוטע את רצף התיאור של הנביא ישעיהו המתחיל בפסוק "הנה ישכיל עבד י' " וממשיך בפסוק "ויעל כיונק לפניו וכשורש מארץ ציה".
ב. פרק נ"ג, הכתוב בסגנון של שירה, מתייחס למעלותיו של עבד י’ והגמול אותו יקבל מ-ד’: "לכן אחלק לו ברבים ואת עצומים יחלק שלל". קשה להניח שהנביא ישעיהו ישלב דברי התפעלות של הגויים שחטאו בפגיעה אכזרית ודיכוי של עם ישראל.
בברכה,
תשובה
לשואל שלום,
אכן כדבריך, אין לומר שהגויים הם אלה שאומרים משפט זה כעת, אלא ישעיה מנבא מה יאמרו הגויים בזמן הגאולה. דווקא פגיעתם האכזרית בעם ישראל תביא אותם להתפעלות יתירה. הלוא היו בטוחים שסופם של ישראל קרב, והנה הם נגאלים וזרוע ה' נגלית עליהם.
בברכה רבה
שתיית יין כתקיעת שופר
הרב חיים שריבר | י"ד שבט תשפ"ג
שלמה המלך
הרב אוריאל טויטו | י"ב מרחשון תשס"ט

השמות אופיר ושבא בתנ"ך
הרב דוד חי הכהן | י"א שבט תש"ע
"כל המלמד את בן חברו תורה כאילו ילדו"
הרב בנימין במברגר | ד שבט תשס"ח

הרב רפאל וסרטיל
רב בגרעין בית מוריה - באר שבע עורך תכני לימודים בתנ"ך למערכת החינוך. עורך ספרי קודש.

נגעי בתים - עונש או זכות
כ"ד אדר תשע"ב

השפה העברית
ד ניסן תשע"ב

הקשר בין נשמה לנשימה
ח סיון תשע"ב

אחיה השילוני מבני לוי
א סיון תשע"ב

מה אומרים בניחום אבלים
הרב ש. יוסף וייצן | כ"ו תמוז תשס"ח

מה אומרים בניחום אבלים
הרב ש. יוסף וייצן | כ"ו תמוז תשס"ח
נחש שמכיש בחלום
הרב בנימין במברגר | ט"ו טבת תשע"ב

ברכה על הקשת
רבנים שונים | ו מרחשון תשס"ט
כשרות
הרבנות הראשית לישראל | ט"ו שבט תשפ"ג
מיכל בת שאול
הרב חיים שריבר | ט"ו שבט תשפ"ג

הזכרת האמהות של המלכים
הרב רפאל וסרטיל | ט"ו שבט תשפ"ג
