- שבת ומועדים
- ספר במדבר
עונש משמיים לקורח
שאלה
ב"ה
שלום כבוד הרב
מזמן משה רבינו ועד שסנהדרין נהגה להוציא למוות, לא הרגו על מחלוקת (מצוות לא תעשה שין בה מעשה).
מכאן יוצא שכאשר ה’ יתברך ממית את עדת קורח זה צו שעה ולא דין רגיל ?
תודה
תשובה
לשואל שלום,
השאלה מתי התחילו לדון דיני נפשות נידונה באריכות על ידי הגרי"א הרצוג, הרב הראשי לישראל, בספרו "תורת האוהל" עמ' עא, ובפשטות עולה שהחלו לנהוג מיד אחרי מתן תורה או לכל הפחות עם הקמת המשכן.
על מצוות לא תעשה שאין בה מעשה, ממילא אין עונש מיתה ואפילו לא מלקות.
והעיקר: העונש האלקי איננו כפוף לכינונה של סנהדרין או לדיני המשפטים, ותמיד הוא בבחינת 'הוראת שעה'.
בברכה נאמנה

שאלות בפרשת קורח
הרב רפאל וסרטיל | ד תמוז תשע"ה
דינו של ההורג בשגגה בתורה
הרב חיים שריבר | ב אלול תשפ"א

למה בני משה לא מוזכרים בפרשת במדבר?
הרב רפאל וסרטיל | י"א סיון תשפ"ב

מה אכלו הצאן והבקר במדבר?
רבנים שונים | ט"ז אב תשס"ח

הרב רפאל וסרטיל
רב בגרעין בית מוריה - באר שבע עורך תכני לימודים בתנ"ך למערכת החינוך. עורך ספרי קודש.

מקורות לדיני זיבה קטנה וגדולה
ט אייר תשע"ב

משה רבנו לא מוזכר בפרשת תצוה
כ"ד אדר תשע"ב

נחלות מנשה ואפרים
א סיון תשע"ב

מיהו פלטי בן ליש
א סיון תשע"ב
שיפוץ ומעבר דירה בשלושת השבועות
הרב חיים שריבר | כ"א תמוז תשע"ו
ברכה על בורקס
כולל הלכה בית אל | י"ח אייר תשע"ז

תפילה במניין בשידור חי
הרה"ג יעקב אריאל | כ"ח אדר תש"פ

איך לקבל תענית יחיד
הרב יצחק בן יוסף | כ מרחשון תשע"ג
האם משחת ידיים נחשבת חציצה לנטילת ידיים?
כולל הלכה בית אל | ד שבט תשפ"ג

שמיעת שיחה מקונסרבטיבי
הרה"ג יעקב אריאל | ד שבט תשפ"ג
