- משפחה, ציבור וחברה
- חופה וקידושין
שבירת כוס בנישואין
שאלה
האם שבירת הכוס בחתונה היא עניין הלכתי אשר חובה לעשותו או מדובר במנהג שהתקבל בישראל במשך השנים? מה מסמל עניין זה?
תשובה
היות ומוזכר בהלכה לעשות זכר לחורבן נהגו לשבור כוס בעת החופה, ויש אמנם קהילות שלא שוברות כוס אלא נותנים אפר בראש החתן על פי הפסוק בישעיה (ס"א, א') "לתת להם פאר תחת אפר". זו לא חובה מהתורה אבל זה מנהג מקובל בישראל מאות בשנים כמו שכתוב "אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי" לדעת שבתקופתינו אין שמחה שלמה כל עוד הבית חרב, וכיוון שחתונתו של אדם היא אחד הרגעים היותר שמחים בחייו כשזוכה להקים בית, וודאי שאם הוא קשור לעם ישראל ולעברו וחש את החסרון שבחורבן - ביום שמחתו יבליט את זה שהוא מצטער על חורבן המקדש ולא ישאר מנותק מהמציאות.

החלפת טבעת נישואין לאחר החתונה
הרב יהודה אודסר | כ"ח סיון תשס"ח

לא הבנתי
הרה"ג יעקב אריאל | י ניסן תשפ"ב

טבעת נישואים משובצת יהלומים
הרב יצחק בן יוסף | כ תשרי תשפ"ב

האם אח של סבתא כשר לעד בחתונה?
הרב יצחק בן יוסף | כ"ד אייר תשפ"א

הרה"ג דוב ליאור
לשעבר אב"ד ורב הישוב קרית - ארבע. נשיא ישיבת "בית אורות"

אורח מעדה אחרת
ל שבט תשס"ב

נקמה בגויים
ו אדר תשס"ב

תהלים בלילה
ל שבט תשס"ב

’גרטל’ בתפילה
ל שבט תשס"ב

ברכה על הקשת
רבנים שונים | ו מרחשון תשס"ט

מה אומרים בניחום אבלים
הרב ש. יוסף וייצן | כ"ו תמוז תשס"ח

שיבולת שועל (קוואקר)
הרה"ג יעקב אריאל | י אייר תש"ע

דיני "חזקת בשרי"
הרב שמואל אריאל | ח אב תשע"ח
הפרשת תרומות ומעשרות על פירות שניתנות לחיות?
הרבנות הראשית לישראל | ו שבט תשפ"ג

שמיעת שיחה מקונסרבטיבי
הרה"ג יעקב אריאל | ז שבט תשפ"ג
מאין הגיעו הגויים
הרב פרופ' נריה גוטל | ה שבט תשפ"ג
