- שבת ומועדים
- איש ואשה במגילת אסתר
לימוד השיעור מוקדש להצלחת
עם ישראל
1280
השנה גמרתי אומר להיחלץ מעמדה זו, ללומדה ביני לבין עצמי, אך לא פחות מכך ללומדה בצוותא, בחבורה. המימוש היה בחבורת פרחי הוראה במכללת ליפשיץ, במקביל - בחבורת לימוד יקרה במדרשת עין פרת, וגם - בשתי פגישות איכות במשכן האומנים בהרצליה. לכל אלו חלק במה שנרשם כאן. בתום כל יחידת לימוד, הייתי שב אל ביתי, רושם דברים ששמעתי, דברים שהובנו לי כתוצאה מן המפגש עם תלמידים - עם אנשים. השוני ביניהם גם הוא תרם עד מאד. תלמידי ישיבות הסדר, קבוצה מעורבת - דתיים וחילוניים, אמנים ואמניות. אלו ואלו חברו כאן, ללא תיאום ביניהם, העשירו והעמיקו את התובנות.
כעת, אני יושב, ושואל את עצמי על משפטים ה'פועמים' בליבי, ומוצא את עצמי שוגה באהבתה עד מאד, דופק ליבי פועם בחוזקה, נפגש שוב ושוב בתובנות חיים, ובעיקר - מסוקרן.
הרבה פתחים ייפתחו בלימוד זה, יחד עם זאת - רב הפרוץ על העומד.
קובץ זה הוא טיוטא, לא ממש מוגהת ורחוקה מן הגימור. בקובץ - מעין פתיחה לספר אשר יצא לאור בע"ה לקראת פורים תשע"א. בפרסומו המוקדם אני מבקש לשתף את הקורא, וגם להזמינו - להעיר דבר, להשלים במקומות בהם חיסרתי.
כתובתי: [email protected]
בכתיבה אתנסח בלשון רבים. לא כמסיר אחריות על תוכן הדברים, אלא כביטוי נאמן לתהליך הלמידה שבו נוכחים רבים - בין אם בממשות, ובין אם בתודעתי - כמשוחח עמם, מביא לידי ביטוי את עולמם.
איש ואשה במגילת אסתר (7)
הרב שמעון קליין
1 - מעמד האיש ומעמד האישה במגילת אסתר
2 - הקדמה
3 - בין איש לאישה במגילת אסתר
טען עוד
הרב שמעון קליין
מלמד בישיבת בית אל ובמכללת הרצוג.
אלישע- שומר על כבוד מלכות ישראל
מלכים ב' פרקים ו'-ח'
כ"ה סיון התשע"ט
מפגש שאול ושמואל
שמואל א' פרק ט יד-יז
י"א סיון תשפ"ג
וּמִי יוֹדֵעַ אִם לְעֵת כָּזֹאת הִגַּעַתְּ לַמַּלְכוּת
אדר תש"ע
סיפורה של מגילת רות - בחירות, מקרה ויד ה'
ד' סיון תשע"ג
ארבע כוסות ושלוש מצות
איך ללמוד גמרא?
ברכות השחר למי שהיה ער כל הלילה
האם מותר לטייל במקום בלי מניין?
מה חשוב לשים לב כשמדליקים נרות שבת?
איך עושים קידוש?
מהו הסוד הגדול של רחל אימנו?
איך להגדיל או להקטין רצועות תפילין של ראש בצורת ד'?
למה לשמור על הקדושה?
האם מותר להשתמש בתאריך לועזי?
איך נראית נקמה יהודית?