- הלכה מחשבה ומוסר
- מאמר ב - ספר העיקרים
מאמר שני, פרק כ"ז - שיעור מס' 26
"וה' אלוקים אמת" - הוא לבדו אמת ואין לאחר אמת כאמיתו
המחבר באר את משמעות המונח 'אמת' (הנאמר כאשר המציאות תואמת את הנאמר בפה והנמצא בלב), בשונה מהמונחים 'שקר' (שבו המציאות שונה מהנאמר), וה'כזב' (בו הנמצא בלב שונה מהנאמר). ולאור הדברים הוא עמד על כך שהמושג 'אמת' אינו נכון באופן מוחלט על שום דבר נברא אלא על הבורא לבדו שהינו מחויב המציאות מעצמו. בהקשר זה המחבר באר את משמעות השם "א-היה אשר א-היה" כמחויב המציאות מעצמו, ואת הקשרם של הדברים במעמד הסנה. לבסוף באר המחבר מדוע היות ה' אמת לא נמנה כשורש חמישי עצמאי לעיקר מציאות ה' – שהוא מפני שמשמעותה של אמיתו של ה' אינה אלא 'ביאור השם' של חיוב מציאותו במילים אחרות.
שרת המדיה מוקדש על ידי משפחת גרין לעילוי נשמת יקיריהם
מאמר ב - ספר העיקרים (31)
הרב בן ציון אוריאל
25 - משמעותו הנעלה של התואר 'ברוך' בו אנו משבחים את הקב"ה
26 - "וה' אלוקים אמת" - הוא לבדו אמת ואין לאחר אמת כאמיתו
27 - על משמעותו של שם הוי"ה ועל השאלותיו בכתבי הקודש
טען עוד
ההוכחה העיונית התורנית למציאות ה'
מאמר שני, פרק ד' - שיעור מס' 5
הרב בן ציון אוריאל | כ"ב כסלו תשע"ז
יחוס הרצון לה' – אוי לי אם אומר ואוי לי אם לא אומר
מאמר שני, פרק ב – תחילת ג. - שיעור מס' 3
הרב בן ציון אוריאל | כ' כסלו תשע"ז
הענפים המסתעפים מד' השורשים של עיקר מציאות ה', והבנה מדוע לא נמנו בפני עצמם
מאמר שני, פרק ז' - שיעור מס' 8
הרב בן ציון אוריאל | כ"ז כסלו תשע"ז
משמעות השגת אור ה' הנראה והנסתר
מאמר שני, פרק כ"ט - שיעור מס' 29
הרב בן ציון אוריאל | ד' שבט תשע"ז
הרב בן ציון אוריאל
אברך בישיבת בית אל
מבנה העולם לפילוסוף ולהשקפת האמונה
חבורה בכוזרי מאמר חמישי (6) סעיפים ה - ו
כ"ב כסלו התשע"ה
"חלילה לנו מחלוק עליהם זיכרונם לברכה"
ספר הגאולה, שער ראשון, ראיות מהנביאים ד
ד' שבט תשע"ט
מעלתו העליונה של האדם, נצחיותו ומשמעות דמותו בנבואה
שיעור 22 – ח"א, פרק יד, המונח אדם
ג' כסלו התש"פ
במהות הנפש וכוחותיה
חבורה בכוזרי מאמר חמישי (11) המשך סעיף יב (א)
ב' טבת התשע"ה
מה מחבר שמיים וארץ?
איך יוצרים את השבת ?
כיצד הצפירה מובילה לאחדות בעם?
למה אדר ב' הוא החודש המיוחד ביותר?
למה אנחנו ממש דומים לשמן?
מהפרי ועד הגאולה
מדוע פורים גדול מכיפורים?
הלכות שטיפת כלים בשבת
הלכות קבלת שבת מוקדמת
איך ללמוד גמרא?
מה אכפת לך?