ישיבה - בשביל זה יש אינטרנט
בית המדרש מדורים שו"ת "במראה הבזק"

פרק 389

אדם שנימול ע"י גוי וטבל

הטפת דם ברית, טבילתו שנית
רבנים שוניםתמוז תשפ
14
לחץ להקדשת שיעור זה
טריאסטי, איטליה Trieste, Italy
שו"ת "במראה הבזק" (396)
רבנים שונים
388 - אימתי מותר לאסור על יהודי להכנס לבית הכנסת
389 - אדם שנימול ע"י גוי וטבל
390 - מחיצה לאשה האומרת קדיש בבית-הכנסת
טען עוד
אדר תשנ"ג

שאלה
אב יהודי שמסר בנו מאמא גויה, לרופא גוי, למולו. וזאת, כדי לתת לבנו "הזדהות יהודית". ויגדל הילד ויגמל, ובהגיעו לגיל עשרים בערך ועמד על דעתו, בקש להתגייר כדת משה וישראל. וילך לאחד מבתי הדינים באיטליה, ויאמרו לו שמכיוון שערלתו הוסרה אינו טעון הטפת דם ברית ומספיק שיטבול לשם גירות בפני הב"ד. ויקם, וילך, ויעש, ככל אשר ציוה עליו הב"ד.
והנה הרמ"א מביא מחלוקת בסי' רסח סעי' א' בטבל קודם שמל. האם יש לסמוך על הטבילה ולדרוש ממנו הטפת דם ברית? האם ד"ז שנוי במחלוקת בין אשכנזים לספרדים? כיצד לנהוג הלכה למעשה?

תשובה
בן לאב יהודי ואם גויה שנימול ע"י רופא גוי, צריך להטיף ממנו דם-ברית ללא ברכה 1 , ואחר כך צריך טבילה.
אם טבל קודם שהטיפו ממנו דם-ברית, צריך טבילה שנית לאחר שיטיפו ממנו דם-הברית, הן לאשכנזים 2 הן לספרדים 3 .




^ 1.הכרעת השו"ע יו"ד סי' רסח סעיף א.
^ 2.ע"פ הש"ך (שם ס"ק ב).
^ 3.ע"פ "ברכי יוסף" (שם ס"ק ה).
עוד בנושא שו"ת "במראה הבזק"

לא ניתן להעביר הודעה לרבנים באמצעות מערכת התגובות. לחץ כאן להעברת שאלתך לרב.

את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il