הרמב"ם סבור שאוריה החתי היה גוי; וממילא ה"נשואים" שלו עם בת שבע היו אסורים וחסרי תוקף. צריך להבין את כל השתלשלות העניינים סביב הפרשיה באופן אחר; ויש לכך סימוכין בכתוב ובמדרש.
במסכת קדושין יש מחלוקת. רבי חנינא בן אנטיגנוס סבור שבצבא בית דויד יש רק ישראלים מיוחסים, ולשיטתו אוריה החתי היה ישראלי מיוחס, אולם הרמב"ם פסק כתנא-קמא שמותר שיהיו גם גויים, ולשיטתו אוריה החתי היה גוי.
אבא שאול היה ארוך בדורו והוא נפל עד חוטמו לתוך גלגל העין של אבשלום. המושל הגוי הגיע עד לחצי גובהו של הפקיד היהודי שלו, ושאר האנשים מגיעים עד לחגורה של המושל. מדובר במשל שמסביר לנו את מאורעות מרד אבשלום, ואת ההשלכה שלהם על חיינו ועל יחסנו אל הגויים.
אברהם חבש את חמורו בדרך לעקידה, אך בסוף הוא התנתק ממנו. משה הלך ברגליו ולא חבש את החמור לאשתו ובניו. ההתייחסויות השונות לרכיבה מתבטאות גם במרד אבשלום. הסמליות הזו קשורה ל"חמורו של המשיח" והיא מבארת את אגדת הירושלמי על החרוב של ארץ ישראל.
בירושלמי נאמר שאבשלום גידל את שערות בצורת עץ חרובית, ומועלית שם אפשרות תמוהה שהוא גידל את שערו בצורת כידון. מדובר בסמלים מהתנ"ך לאידיאולוגיה של מרד אבשלום. אבשלום טען שהוא ממשיך של יהושע - אך המיתו אותו כמו עכן.