ישיבה - בשביל זה יש אינטרנט

בהמשך לתשובה שלכם... | שאלות ותשובות | אתר ישיבה

Bookmark and Share RSS לנושא זה Rss אפשרויות חיפוש
שלום אורח, ( התחבר / הרשם )


י"א מרחשון תשע"ח

בהמשך לתשובה שלכם...


הרב חגי לרר

שאלה:
תודה על התשובה אני שמח לדעת שהמקור לפירוש נמצא בשו"ע עם זאת רציתי לשאול בבקשה אם יש ביאור והרחבה לפירוש עצמו שמבאר אדון כל וכו’ תקיף בעל היכולת וכו’...
לא משנה לי מאיפה אפילו חסידות או כל ספר אחר שנובע מתורתינו הקדושה.

השאלה נשאלה בהמשך לשאלה "פירוש שמות ה’"

תשובה:
שלום וברכה,
אדון הכל היה הווה ויהיה, בפשטות הכוונה על מציאות ה' בעולם והוא אדון על הכל , והכל שייך לו, גם בעבר וגם בעתיד.כלומר , עצם האמונה שה' ברא את העולם, וכל מה שיש בעולם זה מכוחו. אך רק על פי השם הזה הייתי יכול לומר שה' ברא את העולם, ה' הוא מציאות אין סופית שאין לה זמן למקום, אך אין ה' 'מתערב' בטבע של העולם שיצר, על כן בא שם אלוקים המורה שהוא תקיף בעל היכולת, ובעל הכוחות כולם, והכוונה שלא רק שה' קיים אלא הוא נוכח במציאות שלנו כל רגע, מקיים את העולם ומחדש את העולם. לא רק ברא את העולם ונותן לעולם להתנהל לבד על פי חוקי ה'טבע'. אלא יש השגחה פרטית על כל דבר ודבר בעולם. וזה מראה על היכולת של הקב"ה.והוא ה'טבע' של כל הכוחות כולם, כל כוחות הטבע, הוא מחייה אותם ומקיים אותם שכל משרתיו יעשו את מלאכתם נאמנה.
כמובן בעולם הסוד והקבלה ישנם עומקים עומקים של השמות האלו והפירושים הנ"ל, אך מה שאמרנו זו הכוונה בפשטות.
ברכה והצלחה.


ברצוני לשאול שאלה בהמשך לתשובה זו





את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il