- הלכה
- שאלות כלליות
שימוש בעור
שאלה
שלום הרב, זו פחות שאלה מעשית אלא יותר על התפיסה העקרונית.
ראיתי כי פוסקים שעורו של עבד מת או של נוכרי מותרים בהנאה, כגון לעשות בהם תיקים וכד’.
האם דבר זה נכלל באותם עניינים שהביא ה"דור רביעי" בהקדמתו, שרמת המוסר דורשת בהם התעלות מעל מה שהיה מקובל בזמנים עברו?
כמדומני שכולנו מזדעזעים מכך שהנאצים ימ"ש השתמשו בשומן בנ"א ליצור סבונים. לא רק מצד הרצח, אלא מצד הסלידה העמוקה משימוש בזוי בגופו של אדם אפילו לאחר מותו.
האם יעלה על הדעת שנאמר שמותר לעשות היום תיקים מעור אדם לכל החפץ בכך?!
תודה מראש
תשובה
גם בעבר לא היה מקובל אצלנו למעשה

להישאר בבגדים שישנתי איתם
הרב יצחק בן יוסף | ג אב תשע"ב

האם מותר לכרות אבר
הרה"ג דוב ליאור | כ"ז מרחשון תשע"א

המשך לשאלה "מהו סדר לבישת הבגדים כיום?"
הרב דוד חי הכהן | י"ג תמוז תשפ"א
עגילי פירסינג בגוף
הרב אוריאל טויטו | י"א אדר תשס"ט

הרה"ג יעקב אריאל
נשיא ישיבת ההסדר רמת-גן וארגון חותם. לשעבר רב העיר רמת גן ואב בית הדין לדיני ממונות.

גילוח במוצאי תשעה באב
כ"ט תמוז תשס"ב

שימוש בחניה של שכן בבניין
י"ד אב תשס"ב

הכשר מכונת גילוח
י"ד אב תשס"ב

פירוק אוהל בשבת
ט"ז אב תשס"ב

יציאה עם התינוק 40 יום לאחר לידה
הרב דוד חי הכהן | כ טבת תשע"ה

שם לילדה "אריאה"
הרב יצחק בן יוסף | י"ד שבט תשפ"ב
דיני מת בשבת
הרב רואי מרגלית | ג שבט תשס"ד

למה היהדות נקבעת לפי האם?
כולל דיינות בית אל | כ"ה אדר ב' תשע"ט
כשרות פריים / Prime
הרבנות הראשית לישראל | ה סיון תשפ"ג
משמעות מצוות ’כבד את אביך’
הרב דניאל קירש | ה סיון תשפ"ג
שינה באוטובוס בסוכות - ארעי או קבע?
הרב בנימין במברגר | ה סיון תשפ"ג
