- הלכה
- מים אחרונים וזימון
כיבוד אב ואם בזימון - המשך הדיון
שאלה
בהמשך לתשובותיו של כבוד תורתו בעניין קבלת רשותה של אמא לזימון, אני עדיין מתקשה לרדת לסוף דעתו, ומבקשו מאוד לטרוח שוב ולהסבירני. לא מובן לי כיצד נימוק "אין טעם" לבקש רשות, שלהבנתי פרושו "אין חיוב" לעשות זאת, הופך "חיוב שלא לעשות", וגובר על מצווה מדאורייתא להקפיד בכבוד אמו. מהו החיוב שגובר על כיבוד אם במקרה זה?
תשובה
מה נשתנתה אם זאת מכל האמהות בכל הדורות שלא דרשו כבוד זה? האם מעמדה גדול יותר משל כל אמותינו?
אין זאת אלא גחמה של מגמה לשנות לשם שינוי. ובדורנו שיש מגמה של נשים לפרוץ גדרות מקובלים שלא לצורך יש כאן איסור הלכתי.
למדנו נסיון מר מהרפורמה שהחלה רק בדברים "תמימים" לכאורה כגון עוגב ותפילה בגרמנית. לא היה כאן שום איסור הלכתי מפורש. אולם התוצאות היו הרות אסון. וגדולי ישראל צפו זאת מראש. עצתי לאם המכובדת שתשמור על כבודה ומעמדה בתחומים רבים המשוועים לפעילות אימהית כגון מפעלי צדקה וחסד ועזרה לנזקקים.

קטנים וזימון ברכת המזון
הרב יצחק בן יוסף | ט"ז ניסן תשע"ה

סדר הכיבודים בזימון
הרב יצחק בן יוסף | ט"ז אדר תשפ"א

שטפתי ידיים לפני מים אחרונים- המשך
הרב יצחק בן יוסף | כ"ט מרחשון תשע"ד
ברכת הזן כחלק מהזימון
הרב בנימין במברגר | ל כסלו תשע"ט

הרה"ג יעקב אריאל
נשיא ישיבת ההסדר רמת-גן וארגון חותם. לשעבר רב העיר רמת גן ואב בית הדין לדיני ממונות.

גזלתי כשהייתי חילונייה
כ"ב אב תשס"ב

נטילת ידיים בכיור
ט"ז אב תשס"ב

לכרוע בשעת הקדיש והקדושה?
כ"א אב תשס"ב

הבאת ילדים לעולם
ב אב תשס"ב

ברכה על פרי האננס והבננה
הרב שמואל הולשטיין | ח אייר תשס"ט

שהחיינו על פירות יבשים
הרה"ג דוב ליאור | ב אדר תשס"ט

קידוש לט"ו בשבט
הרה"ג דוב ליאור | י"ב שבט תשס"ט
עד מתי קידוש לבנה?
הרב אליעזר מלמד | א כסלו תשס"ז

למה דתיים לאומיים מתחתנים מוקדם?
הרב אליקים לבנון | י"ד שבט תשפ"ג

הזכרת האמהות של המלכים
הרב רפאל וסרטיל | ט"ו שבט תשפ"ג
יוסף ויעקב
הרב חיים שריבר | י"ד שבט תשפ"ג
