שאל את הרב

  • משפחה, ציבור וחברה
  • חופה וקידושין

קידושין בטבעת של האשה

undefined

הרב יהודה אודסר

י"ז כסלו תשס"ט
שאלה
האם קידושין יכולים להחשב תקפים אילו הבעל לא קונה את הטבעות, אלא האישה מביאה אותם (יכול להיות שהיא קנתה או שהיא קיבלה מהוריה וכ’ו) ונותנת אחת מהם לגבר?
תשובה
א. הקידושין בטבעת נכללים במושג קידושי כסף, זאת אומרת שהבעל נותן לאישה כסף (טבעת) ותמורת הנאה זו(של קבלת הכסף) היא מסכימה להתקדש לו ומקנה עצמה לו (כמובן שהבעל הוא פועל את מעשה הקניין). ב. היוצא מזה שהבעל צריך להיות הבעלים של הטבעת והיא שייכת לו. ג. אם האישה מקנה לבעל את הטבעת והוא קונה אותה באופן המועיל הרי היא שלו ויכול לקדש בה את האישה. ד. צריך שהאישה תבין שהיא נותנת לו את הטבעת במתנה (מקנה אותה) ולא רק לעשות את טקס פעולת הקידושין. ה. כתבו הפוסקים (בית שמואל סימן כ"ח ס"ק מט) שעל הרב מסדר הקידושין לשאול את הבעל אם הטבעת שלו ולברר את דבר שייכות הטבעת לבעל, לכן למעשה בכל מקרה כזה צריך לשאול וליידע את הרב מסדר הקידושין בדבר זה ולפעול על פי הדרכותיו! (לעיון: תשובות חת"ס אבן העזר סימן פ"ו\ק"ו)
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il