- תורה, מחשבה ומוסר
- שאלות פרטיות בסוגיות שונות
231
שאלה
שלום רב. ברש"י על הפרשה בפרק לא’ פס’ יז’ מובא שבח ליעקב על זה שהקדים את הזכרים לנקבות וביקורת על עשיו על שהקדים הנקבות לזכרים.
על פניו, הייתי מצפה שההפך יהיה הנכון ועל כן אבקש להבין מה הפשט.
תודה
תשובה
לשואל שלום,
רבי דוד פארדו בפירושו "משכיל לדוד" מבאר שאין מדובר רק בהקדמה לשם נימוס, אלא יעקב הקדים את הזכרים להוליכם אצלו ולהיות עמהם תדיר ללמדם ספר. לעומתם הנקבות היו מצויות אצלו בתדירות פחות גבוהה. אבל עשיו הקדים נשיו, כלומר היה מצוי אצלן תדיר משום שהיה שטוף בזימה.
בברכה נאמנה

"כל הראוי לבילה" – מדוע שייך בחציצה בטבילה?
הרב שמואל אריאל | י כסלו תשפ"ה
