- שבת ומועדים
- הנוסע ממקום למקום
שאלה
הר בכתב שלא להתחייב בפורים בכלל 'זה לא חלק'. מה הרב מתכוון:
אם מישהו רוצה בכל זאת לעשות את זה הוא נפטר מהחיוב של פורים?
אם מישהו כבר עשה את זה, האם הוא יכול לברך על המגילה ביום ט"ו?
תשובה
לא נכון לעשות את ככה, בכלל שאדם יעשה תחבולות להפקיע את עצמו מהמצווה?!
הוא נפטר מהמצוה, אבל לא נכון לעשות את זה.
קודם כל לפי הרא"ש הוא לא נפטר, כי הרא"ש סובר שמי שנמצא בירושלים ביום י"ד יתחייב לעשות את פורים בט"ו, גם הוא הוא יסע למקום אחר הוא יהיה חייב בפורים בט"ו אז.
אבל לפי רוב השיטות הוא נפטר מפורים. ודאי שזה לא נכון שאדם יכניס את עצמו למציאות שהוא יפטר ממצווה.
הוא לא יכול לברך על המגילה היות ויש ספק ואנחנו לא פוסקים כמו הרא"ש, לכן הוא יקרא אך לא יברך.