ישיבה - בשביל זה יש אינטרנט
שאל את הרב שבת ומועדים ישיבה בסוכה

שנת קבע לעניין סוכה

201
שאלה
במסכת סוכה כו,א וכן בפוסקים משמע שלעניין שינה בסוכה אין גדר של שנת קבע או ארעי כיוון שלעיתים אדם מנמנם קצת וזה מספיק ונחשב לו לשינת קבע. ולא ברור לי החילוק בין שינה לאכילה כי לי נראה מאד סימטרי היחס בין שינה לאכילה שבשניהם אדם זקוק לכמות מסויימת כדי לשרוד ולתפקד ולעיתים יכול להסתפק במעט אבל לא לאורך זמן. במה אם כן נבדלת השינה ?
תשובה
שלום החיוב במצות סוכה נובע משני פרמטרים. א. האם למעשה יש חשיבות. ב. האם נוהגים לעשות מעשה זה מחוץ לבית. לגבי אכילת ארעי - א. למעשה אין חשיבות של אכילה אלא הוא מוגדר כטעימה או הפגת הרעבון לזמן מה . ב. רגילים לאכול כך אף מחוץ לבית - ולכן אכילת ארעי פטורה מן הסוכה. לגבי שינת ארעי - א. למעשה זה יש חשיבות שכן פעמים שינה מועטת יכולה להפיג את העייפות. ב. אין רגילים בשינת ארעי מחוץ לבית. - לכן שינת ארעי חייבת בסוכה. (חשוב לציין שיש הבדל בין שינת ארעי ובין התנמנמות. בשינת ארעי אדם עושה מעשה בדעת ובכוונה כדי לישון מעט. בהתנמנמות היא מצב בניגוד לרצונו של האדם ונעשית בעל כרחו (כגון: התנמנמות בשיעור וכדו') - במצב זה אין איסור של שינת ארעי.) יום טוב
עוד בנושא ישיבה בסוכה

לא ניתן להעביר הודעה לרבנים באמצעות מערכת התגובות. לחץ כאן להעברת שאלתך לרב.

את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il