שאלה
ישר כוח על התשובה המפורטת - ובפרט על החידוש מהתבואות שור.
ביחס לתשובה 2 אבקש להעיר - לפי זה יוצא שכל נידון הפוסקים אם ימנה את אשתו להדליק (כשחוזר מאוחר) או שמא מצוה בו יותר וכו’, הוא רק רלוונטי רק אם נניח שהוא יכול להדליק לאחר שהיא הדליקה - שהרי אם הוא לא יכול להדליק לאחר שהיא הדליקה, בע"כ שהדיון לא רלוונטי, שהרי בין כה וכה היא חייבת להדליק בזמן, וממילא לאחר שהיא תדליק - הוא כבר לא יכול להדליק!
תשובה
לשואל, שלום!
אכן, בתשובת הרב יעקב אריאל שציינתי הוא מחדש שלפי הפוסקים המתירים לאיש ולאישה להיפרד זה מזה בהדלקתם, כאשר הם נמצאים במקומות שונים והתכוונו שלא לצאת ידי חובה זה מזו ולהיפך, הוא הדין כאשר הם נמצאים באותו מקום אך מדליקים בזמנים שונים.
אני לא בטוח שזו אוקימתא אפשרית בדברי כל אלו שדנו בנושא, שאולי חולקים גם על דבריו שהזכרתי בתשובה הקודמת וסוברים שגם כאשר הבעל מאחר רק הוא ידליק.