- תורה, מחשבה ומוסר
- שאלות פרטיות בסוגיות שונות
בראשית פרק ג פסוק ז,י
שאלה
כבוד הרב שלום רב תודה רבה על שענית בתשובה ברורה מאוד בשאלה הקודמת.
הינה השאלה:
בבראשית פרק ג פסוק י כתוב
"וַיֹּאמֶר אֶת קֹלְךָ שָׁמַעְתִּי בַּגָּן וָאִירָא כִּי עֵירֹם אָנֹכִי וָאֵחָבֵא"
אבל בפסוק ז היה כתוב:
"וַיִּתְפְּרוּ עֲלֵה תְאֵנָה וַיַּעֲשׂוּ לָהֶם חֲגֹרֹת"
למה האדם התכוון שאמר שהוא ערום?
תשובה
לשואל שלום,
החזקוני (בראשית ג, י) מבאר, שאף על פי שכבר תפרו עלה תאנה, כיון שלא כיסו אלא את בשר הערוה נחשבו ערומים, ולפי חז"ל היה אדם ערום מן המצוות (ראה פסיקתא זוטרתא ג, י).
בברכה נאמנה
איך אפשר לאהוב את השם
הרב חיים שרייבר | י"ז אלול תשפ"ג
הפרדה בין תקיעות חובה לרשות
הרב פרופ' נריה גוטל | ד תשרי תשפ"ד

סיפור בגמרא שיש בו חילול השם?
הרב עזריה אריאל | ב ניסן תשע"ד

פרשה פתוחה וסגורה
רבנים שונים | כ"ו אלול תשס"ו

הרב רפאל וסרטיל
רב בגרעין בית מוריה - באר שבע עורך תכני לימודים בתנ"ך למערכת החינוך. עורך ספרי קודש.

יופיה של שרה אימנו
כ"ט אייר תשע"ב

השפה העברית
ד ניסן תשע"ב

מיהו פלטי בן ליש
א סיון תשע"ב

אחיה השילוני מבני לוי
א סיון תשע"ב

לישון ולאכול בסוכה לפני סוכות
הרב נועם דביר מייזלס | ט"ו תשרי תש"פ
לשים סכך על ברזל
הרב יוסף אפריון | כ"ב אלול תשע"א

החוט לקשירת הסכך
הרב שמואל אריאל | י"ז מרחשון תשע"ח

באיזה חוט מותר לחבר את הסכך?
הרב שמואל אריאל | י"ב תשרי תשע"ח

הכרת תודה או ביטול תורה?
הרב אליקים לבנון | י תשרי תשפ"ד
