כל שינוי צריך להיעשות בשלימות, מתוך היערכות אליו, וכך כשעוברים מהנהגת משה להנהגת יהושע נערכים לשינוי בצורה מסודרת. יש בעם ישראל ערבות הדדית, היינו שהמצוות והעבירות מתחלקות בין כולם, וזה משתלם, שכן גדולה מידה טובה ממידת פורענות.
עתידים ישראל לשוב בתשובה, ואנחנו מובטחים על התשובה. קלותה של התשובה, לפחות בהחלטת הלב. לעתיד ה' ימול את הלב והוא לא ירצה דברים רעים כלל. בארץ ישראל יש תורה חדשה ויכולות חדשות. התשובה שקיימת בכל העולמות. המהר"ל על מעלת התשובה לפני המיתה.
חיזוק במעבר משנה לשנה ◆ כשעם ישראל יחד מופיעה שלמות ◆ מדוע כל אחד צריך לכתוב ספר תורה חדש? ◆ ספר תולדות אדם ◆ השמים והארץ עדים ◆ ביאור למשנה 'איזוהי דרך ישרה' ◆ 'עין רואה ואוזן שומעת' למעשים הטובים ◆ כשאדם זוכר מעלתו - אינו חוטא ◆ ראש השנה משפיע על כל השנה.
כולכם לפני ה' ◆ מה אני יכול לעשות? ◆ הוראות חירום! ◆ התורה היא 'מת מצווה' ◆ ופחדת לילה ויומם ◆ דור של אהבה ◆ בקשות גדולות ◆ תיקון שרשי ◆ מתי יבוא ואראה?
*למרות שלתשובה יש מעלה גדולה מאוד היא מצווה קלה.
*הסברי ספר העיקרים להבדלים בין תשובה מיראה לתשובה מאהבה.
*התשובה היא חסד ה' ומגמת העולם.
*עיקר התשובה היא לגלות את הרצון האמיתי.
*כשחוזרים בתשובה, צריך לחזור על כל רמות החטא.
תשובה אל החיבור הגמור עם רבש"ע מתוך בחירה; מוכנות למסירות נפש ומתוכה חזרה בתשובה; הרצינות וההוד של ימים נוראים; חשבון נפש לקראת ר"ה; תפילת רה"י מתוך הבלבול בו אנו נמצאים.
מדוע הפסוקים מגדירים את לימוד התורה כ"קרוב אליך הדבר מאוד", הרי אין קשה ממנו? הדרך להתקרב לתורה ולעשותה לחלק ממנו; מסירות נפש על דבר אהוב - נלמדת מר' עקיבא.