- הלכה
- עבודה זרה, פסלים ותמונות
עם ישראל לעומת עובדי האלילים
שאלה
לאורך העבר עם ישראל ניצב כנגד עבודת האלילים בכך שעמנו שלל כל עבודה לפסלים וכדומה. תמיד אנו מדברים על עבודה רוחנית לקב"ה ולמרות זאת דווקא בבית המקדש שזה המקום הכי קדוש לנו ועוד יותר, בקודש הקודשים שזה המקום הכי מקודש בבית המקדש שם יש פסל של גבר ואשה (כך מתוארים הכרובים) ובנוסף שמעתי שכאשר נבוכדנצר נכנס לקודש הקודשים הוא ראה את הכרובים כגבר ואשה מחובקים.
האין זו למעשה עבודת אלילים כשבקודש הקודשים, המקום המקודש ביותר לעמנו, מונח פסל?
האין זו צביעות שמה שאנו מתנגדים לו אנו מבצעים בעצמנו?
תשובה
עבודת אלילים היא פולחן לעצמים שהמאמינים בהם ייחסו להם כוח עצמי משלהם. הכרובים לא היו כאלו. לא האמנו שיש להם כוח כל שהוא ולא פלחנו להם. הם היו קישוט בעלמא שבא לבטא רעיון נעלה.
היהדות לא פסלה מעולם קישוטים וציורים וכל אמצעי אסטטי אחר כל עוד לא ייחסו להם כוח ולא פלחו להם.
ציורי שמש וירח, ופגיעה בפסל בדמות אדם
הרב דניאל קירש | כ"ז סיון תשפ"ב

קנייה מחברה שהסמל שלה של שמש
הרב שמואל אריאל | כ"ב אלול תשפ"ג

שרשרת של מוסלמים
הרה"ג דוב ליאור | ו אלול תשס"ג

ללכת עם נייק
הרב דוד חי הכהן | ז אב תשפ"ג

הרה"ג יעקב אריאל
נשיא ישיבת ההסדר רמת-גן וארגון חותם. לשעבר רב העיר רמת גן ואב בית הדין לדיני ממונות.

חתונה במסעדה פתוחה בשבת
ט"ז אב תשס"ב

חציצה בטבילה
כ"ב אב תשס"ב

נטילת ידיים בכיור
ט"ז אב תשס"ב

לבישת ציצית ישירות על הגוף
כ"ג אב תשס"ב

החוט לקשירת הסכך
הרב שמואל אריאל | י"ז מרחשון תשע"ח

באיזה חוט מותר לחבר את הסכך?
הרב שמואל אריאל | י"ב תשרי תשע"ח
למה לא נוטלים לולב בשבת?
הרב רואי מרגלית | כ"א אדר ב' תשס"ג
האם אפשר לקשור את הסכך עם אזיקונים?
הרב יואב חנניה אוקנין | י"ב תשרי תשפ"א
בס"ד: טעות בחישוב התשלום.
הרב משה מאיר אבינר | י"ב תשרי תשפ"ד
