ישיבה - בשביל זה יש אינטרנט
שאל את הרב שבת ומועדים עירובין

יציאות השבת

שאלה
במסכת שבת כתוב מי שזורק חפץ מרשות הרבים דרך רשות היחיד לרשות הרבים חייב פעמיים, ונחשב לו שהחפץ אומנם באוויר למרות זאת כמונח דמי ברשות היחיד. שאלתי היא מדוע כשהעני עומד ברשות הרבים ומושיט את סלו לרשות בעל הבית למה שלא נגיד שהוא כבר חייב בהוצאה מרשות לרשות?
תשובה
דין זה נתון במחלוקת, שחכמים סוברים שלא אומרים קלוטה כמי שהונחה, ורבי עקיבא סובר שאומרים קלוטה כמי שהונחה. אמנם גם רבי עקיבא יסבור את דין המשנה, ולשיטתו יש לחלק בין מצב בו אין חוצצים בין החפץ לקרקע הרשות, לבין המצב המתואר במשנה בו יש חוצץ (ידו של העני או של בעל הבית) בין החפץ הנמצא באויר לקרקע הרשות.
עוד בנושא עירובין

לא ניתן להעביר הודעה לרבנים באמצעות מערכת התגובות. לחץ כאן להעברת שאלתך לרב.

את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il