- הלכה
- שאלות כלליות
342
שאלה
שאלה
1. מה הסוד של הפסוק "יהיו לרצן אמרי פי והגיון לבי לפניך ה’ צורי וגואלי"? שמעתי 10 פעמים יוד ועוד מה צריך בכלל לכוון בפסוק לפי הסוד?
2. אני גם ראיתי את רבינו יוסף חיים הלכה יג’ שנה ראשונה פרשת פקודי - שצריך לכוון שתי כוונות באות ד’ של הפסוק הראשון של קריאת שמע, א- שצריך להוציא את הניצוץ והגוף כלה ואבד, ב- שהניצוץ אתה מעלה אותו ומחזיר אותו לפני כסא הכבוד,
אבל יש לי שאלה במקום להעלות את הניצוץ ולהפריד אותו מהגוף, לא עדיף פשוט להעלות את החיצון הטמא מהגוף ואז כאילו הגוף יהיה קדוש?, אם הרב יכול להסביר לי את זה אם גם טעיתי בכוונה במשהו בזה ואולי להסביר את זה אפילו בדרך אחרת שאני יבין
3. למה כתוב בתפילת 18, בתשובה שלמה "לפניך", מה לא יודעים שזה שאם אתה חוזר בתשובה שלמה זה הכוונה לפניך? - אני זוכר שנראה לי שיש בזה איזה משהו אבל אני לא זוכר מה זה
תשובה
1. עשרה מילים ועשר יו"ד, יו"ד אות פנימית כנגד המחשבה, המילים כנגד הדיבור, עשר הוא מספר הקדושה כלומר שיהיו המחשבות והמילים כולם בקודש.
2. הכוונה להעלות את הנשמה כדי שתתחבר עם מקורה הקדוש ובזאת יתברך האדם המכוון.
3. לפעמים התשובה מתקבלת, אבל אין הקב"ה רוצה לראות את האדם לפניו. כמו שהיה אצל אבשלום שרצח את אחיו אמנון, ואביו דוד המלך ע"ה סלח לו ונתן לו רשות לחזור לארץ אבל לא הסכים לראות את פניו. ואנחנו מבקשים שהתשובה תהיה רצויה לפני ד' עד שיקבלנו לפניו.
"שים נא ידך תחת ירכי" (בראשית כד: ב-ט)
הרב משה ליב הכהן הלברשטט | א מרחשון תשע"ט

יציאה עם התינוק 40 יום לאחר לידה
הרב דוד חי הכהן | כ טבת תשע"ה
קידוש על יין אדום או לבן
הרב בנימין במברגר | ו אדר א' תשס"ח
