- פרשת שבוע ותנ"ך
- מגילת קהלת
לימוד השיעור מוקדש לעילוי נשמת
ר' אשר בן ר' שלום הי"ד
קהלת פרק א
(א) דברי קהלת בן דוד מלך בירושלם: (ב) הבל הבלים אמר קהלת הבל הבלים הכל הבל: (ג) מה יתרון לאדם בכל עמלו שיעמל תחת השמש: (ד) דור הלך ודור בא והארץ לעולם עמדת: (ה) וזרח השמש ובא השמש ואל מקומו שואף זורח הוא שם: (ו) הולך אל דרום וסובב אל צפון סובב סבב הולך הרוח ועל סביבתיו שב הרוח: (ז) כל הנחלים הלכים אל הים והים איננו מלא אל מקום שהנחלים הלכים שם הם שבים ללכת: (ח) כל הדברים יגעים לא יוכל איש לדבר לא תשבע עין לראות ולא תמלא אזן משמע: (ט) מה שהיה הוא שיהיה ומה שנעשה הוא שיעשה ואין כל חדש תחת השמש: (י) יש דבר שיאמר ראה זה חדש הוא כבר היה לעלמים אשר היה מלפננו: (יא) אין זכרון לראשנים וגם לאחרנים שיהיו לא יהיה להם זכרון עם שיהיו לאחרנה: (יב) אני קהלת הייתי מלך על ישראל בירושלם: (יג) ונתתי את לבי לדרוש ולתור בחכמה על כל אשר נעשה תחת השמים הוא ענין רע נתן אלהים לבני האדם לענות בו: (יד) ראיתי את כל המעשים שנעשו תחת השמש והנה הכל הבל ורעות רוח: (טו) מעות לא יוכל לתקן וחסרון לא יוכל להמנות: (טז) דברתי אני עם לבי לאמר אני הנה הגדלתי והוספתי חכמה על כל אשר היה לפני על ירושלם ולבי ראה הרבה חכמה ודעת: (יז) ואתנה לבי לדעת חכמה ודעת הוללת ושכלות ידעתי שגם זה הוא רעיון רוח: (יח) כי ברב חכמה רב כעס ויוסיף דעת יוסיף מכאוב:
בצלאל ואהליאב - חיבור של קצוות
השלמת התמונה
מהו הסוד הגדול של רחל אימנו?
יום כיפור - איך נדע מי פטור מהצום?
איך יוצרים את השבת ?
הלכות תשעה באב שחל במוצאי שבת
מהפרי ועד הגאולה
תכלת, שושנה, ופרץ שמחה, איך הכל קשור?
הקשבה בזמן של פילוג
האם מותר לפנות למקובלים?
תחילת החורבן: ביטול קרבן התמיד