בית המדרש

x
סינון על פי מדיה
סינון על פי אורך שיעור
80 שיעורים
    undefined
    56 דק'
    איך מחנכים, משמעת ואהבה

    עם הנצח - חינוך דור העתיד

    איך לחנך נכון את הילדים? איך לנהוג עם ילדים שסטו מן הדרך? שאלות בסוגיית החינוך בדורנו.

    הרב דן טיומקין | ה' אייר תשפ"ג
    undefined
    29 דק'
    איך מחנכים, משמעת ואהבה

    בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָה

    שיחה בענייני חינוך בתקופתנו והיחס הנכון לילדים בבין הזמנים - בועידת החינוך שע"י ארגון 'האזינו'.

    הרב שאול אלתר | א' אב תשפ"ב
    undefined
    כי תשא

    הרב שאכל מרק בהתלהבות!

    הרב נתנאל יוסיפון | י"ט אדר תשפ"א
    undefined
    איך מחנכים, משמעת ואהבה

    התלמיד הכי קשוב ב'זום'

    המחנך היה בטוח שהתלמיד מקשיב בשיעור 'זום' כאשר באמת... הרב החליט לתת פרס מפנק לתלמיד...

    הרב דניאל קירש | אב תשפ
    undefined
    איך מחנכים, משמעת ואהבה

    מורה הבטיח קרטיב אם יתפללו, ולא נותן כעונש

    הרב אבישי נתן מייטליס | תמוז תשפ
    undefined
    איך מחנכים, משמעת ואהבה

    דור השילובים

    הם יכולים ללמוד גמרא בעיון מתוך התלהבות גדולה ובמקביל לא להקפיד על דיני צניעות, להתחזק ברוחניות ובסוף השבוע לצאת למקומות בילוי גשמיים. בני הנוער מתמודדים עם אתגרים חדשים, מה שמצריך גם בניית דור חדש של מחנכים עם אורות גבוהים ויכולת ירידה לעומק

    הרב יצחק ניסים | אייר תשע"ט
    undefined
    4 דק'
    איך מחנכים, משמעת ואהבה

    מלמדים את הילדים - איך יודעים במה לצפות?

    הרב הראשי לישראל בתשובה מרתקת לאתר ישיבה: כיצד נשפיע על ילדינו לשים לב לפרטים הקטנים ולהמנע מתכנים שאינם מתאימים לאדם דתי.

    הרב הראשי דוד לאו | ניסן תשע"ט
    undefined
    רביבים

    להרבות בסייגים – או בחינוך?

    הטור הקודם נגמר בשאלה לציבור: האם לקבוע שגם מסיבות באווירה חילונית כלולות באיסור שתייה במסיבות של גויים, או שצריך רק להדריך להימנעות משתייה במסיבות כאלה? * ההתייעצות עם הציבור חשובה בפסיקת ההלכה * השאלה אם לקבוע איסורים או להשקיע בחינוך והדרכה נמצאת במוקד מחלוקת בית שמאי ובית הלל * הגזירה על יין ואלכוהול של גויים נקבעה לפי בית שמאי, אך נשארה בהלכה * לפי הקו ההלכתי של בית הלל נראה שפסיקה מחמירה תועיל פחות, ועדיף להדריך ולכוון את הצעירים שהולכים למסיבות

    הרב אליעזר מלמד | שבט תשע"ט
    undefined
    26 דק'
    איך מחנכים, משמעת ואהבה

    חינוך מתוך דוגמא אישית

    אזכרה לילד יהונתן אלימלך לוין ז"ל

    עיקר חינוך הילדים הוא ע"י דוגמא אישית של ההורים ופחות ע"י אמירות.

    הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | כט טבת תשע"ט
    undefined
    39 דק'
    איך מחנכים, משמעת ואהבה

    איך ללמד את הילד את מה שיש בו?

    אזכרה לילד יהונתן אלימלך לוין ז"ל

    רבים מבוגרי הציונות הדתית אינם נשארים דתיים אחרי הצבא, כיצד אנו יכולים למנוע זאת?רצון והשתדלות, להאמין שיש מציאות שמסתירה אין סוף מאחוריה.

    הרב משה אליה | כט טבת תשע"ט
    undefined
    16 דק'
    איך מחנכים, משמעת ואהבה

    חינוך מתוך חיבור

    אזכרה לילד יהונתן אלימלך לוין ז"ל

    פעמים רבות בחינוך יש הרבה מתווכים ולרוב זה לא אמיתי ונכון. תפקיד המורה לא להחליף את ההורים אלא לחזק את הקשר שבין ההורים לילדים.

    הרב חיים סולטן | כט טבת תשע"ט
    undefined
    כי תצא

    כיצד מענישים?

    ענישה בצורה הוגנת וראויה ,מ'רשע' ל'אחיך' , בעל תשובה - אהוב לפני ה' , נשיאת כפיים על ידי כהן שהשתמד , דרכי תשובה לרוצח במזיד , דרכי תשובה לרוצח בשוגג , תאונת דרכים לפני כמאתיים שנה , דברי חיזוק להינצל מיצר הרע , כשלקה הרי הוא כאחיך.

    הרב שמעון כהן | אלול תשע"ח
    undefined
    3 דק'
    איך מחנכים, משמעת ואהבה

    איך לחנך ילדים?

    איך צריך לחנך ילדים?◆איך מודדים הצלחה בחינוך?◆עם מי צריך להתייעץ?◆לחנך ביד קשה או ברכות?◆ הרה"ג זלמן ברוך מלמד מסביר את הדברים ב3 דקות.

    הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | כ"ז תמוז תשע"ח
    undefined
    איך מחנכים, משמעת ואהבה

    לדבר בגדלות

    במקום לוותר לילדינו-תלמידינו, אנחנו צריכים להחדיר להם את המסר שהאחריות על העם והדור היא על כתפיהם. רק אם נדבר אליהם ונצפה מהם לגדולות, נוכל באמת לרומם אותם.

    הרב בן ציון אלגאזי | אלול תשע"ז
    undefined
    כי תשא

    מה יעשה הבן ולא יחטא?

    בדור של טכנולוגיה דרושים עמל וגבולות

    פרשיית העגל בתוך פרשיות המשכן , ציווי אהרן לפרק את נזמי הזהב , להעמיד שוטרים בגנות ובפרדסים  בשביל מה צריך כללים , תהליך של ריפוי , זהב זה דבר נפלא או נורא ואיום? , מה יעשה הבן שלא יחטא?! , "ודי זהב" - שלושה משלים , עבודת ה' ללא חופשות מחלה , עושר לא טבעי גורם להסתאבות , בשביל מי נברא העולם? , התשובה היא: גבולות! , דרושים עמל ויגיעה , הבן מצפה לשמוע וללמוד היכן עובר הגבול , למות באהלה של תורה

    הרב שמעון כהן | אדר תשע"ז
    undefined
    קרוב אליך

    התפילה שלי או הילדים שלי...

    גליון מס 143

    גליון מס 143

    הרב משה בצלאל וינברג | תשע"ז
    undefined
    כי תצא

    מיפת תואר ועד בן סורר

    פרשיות יסודיות בבנין החינוך

    שלוש הפרשיות הראשונות , סמיכות פרשיות לפי שיטת הסלאמי , פרשיית יפת תואר מולידה את פרשיית בן סורר , סר מן הדרך, נותן כתף סוררת וממרר את החיים , לא קל להיות 'בן סורר ומורה' , אהבת ה' גוברת , בקשתה המזעזעת של אם יהודיה , כשמושג ה'מרות' מיטשטש הילד מתחנך למרידה , החידוש שב'קול' והחידוש שב'אמו' , הצלחה בחינוך הבנים ,העניינים שהם תנאי קודם לכל הצלחה בחינוך

    הרב שמעון כהן | אלול תשע"ו
    undefined
    איך מחנכים, משמעת ואהבה

    חינוך מבית אבא

    המטען שאתו יוצא הבן לדרך

    שני מצבים בחייו של האדם  רוב ימיה ושנותיה של האומה עברו עליה בדרכים , הסדר הנורמלי הוא, שאדם נמצא בבית , המלך בקונך וצא - זו תפילת הדרך , הצידה לדרך החשובה ביותר , בתי האבות הם העוצמה הגרעינית של המשפחה ,אני הרצל שמעון ביטון , שלושה שמות נקראו לו לאדם , אני פלוני נולדתי לפלוני ממשפחת פלוני , סגולה נגד שכחת השם , מי צריך להיות 'חבר טוב' ומי 'שכן טוב'? , מטען חיובי מלא עוצמה.

    הרב שמעון כהן | אייר תשע"ו
    undefined
    בחוקותי

    חינוך להקשבה ועמל

    הקשבה מביאה לידי עמל

    לא מספיק לקיים מצוות, צריך עמל תורה , ביטול תורה באיכות , הטעות של הפדגוגים המתנשאים , למה שמחים בל"ג בעומר? , לשמוע בקול ה' זה להיות עמלים בתורה , התוצאה של החטא העיוני היא בגידה מעשית , חינוך מתחיל בהקשבה , בנין התורה נבנה על ידי עמל והקשבה.

    הרב שמעון כהן | אייר תשע"ו
    undefined
    בהר

    וקראתם דרור בארץ

    חינוך לעצמאות ועצמיות

    מצוה 'לשמוע' או 'לתקוע' ,הרגיש בבית , ציפור דרור - כשהיא עצמאית היא מנגנת ושרה , נסיבות מותו של רבי יהודה הלוי , מי שיש לו דירה יש לו עצמאות , דרור - חופשי מן הזיוף ומן התערובת , כדי לזכות בנבואה צריך להיות חופשי , מר דרור, ציפור דרור ודררא דממונא , בגלות היה "מצוין" , מה זה חוץ לארץ באמת? , ילד צריך להרגיש שהוא ציפור דרור , שאלת 'אַיֶּכָּה' זו לא שאלה גיאוגרפית

    הרב שמעון כהן | אייר תשע"ו
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il