ישיבה - בשביל זה יש אינטרנט
שאל את הרב שבת ומועדים היין והגביע

אדם שעשה קידוש על מים

כולל הלכה בית אלי"ג אב תשע"ח
509
שאלה
שלום לכבוד הרב מחילה אל קוצר דעת המבין אבל הפסק הנ"ל ממש לא מובן לי הרבה זמן אני מנסה להבין אותו ללא הצלחה אשמח אם הרב יבאר לי העניין הפסק הזה נמצא בספר תרומת הדשן ב"פסקים וכתבים (שזה בעצם חלק שני) סימן קטו הוא כתב שם הלכה קצרה בהלכות קידוש אך לא מובנת כלל נראה כיאלו מישהו מחק והוסיף אותיות, תודה רבה ושכרך כפול מן השמים !
תשובה
שלום וברכה. בסימן המדובר תרומת הדשן דן בשאלה מה הדין באדם שעשה קידוש על מים. הנחת היסוד היא שהוא צריך לברך שוב על כוס יין, והשאלה היא האם צריך לברך רק 'בורא פרי הגפן', או שבנוסף הוא צריך ולומר את הקידוש עצמו. הוא מסביר שהשאלה היא מכיוון שהחובה לקדש על יין דווקא היא מדרבנן, ולכן מדאורייתא יצא ידי חובת קידוש גם כשקידש על המים ואם כן לכאורה אין צורך לחזור ולומר את הקידוש על היין. להלכה פוסק תרומת הדשן שצריך לחזור ולומר גם את הקידוש על כוס יין, כי גם על מצוות דרבנן אנחנו מברכים ואנו מחוייבים לנהוג כפי שחכמים תיקנו. בברכה, הרב אריה מינקוב
עוד בנושא היין והגביע

לא ניתן להעביר הודעה לרבנים באמצעות מערכת התגובות. לחץ כאן להעברת שאלתך לרב.

את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il