- משפחה, ציבור וחברה
- שאלות כלליות
עסק פתקים לכותל לגויים
שאלה
שלום וברכה בפני מוריי ורבותיי. השאלה שלי היא כזאת, אני ובן דוד שלי רוצים לפתוח עסק להקים אתר אינטרנטי דווקא לגויים, לתת להם שירות בתמורה לתשלום לשלוח דרכינו פתק לכותל, אנסה לבאר יותר: האתר יהיה דווקא לגויים, הם יכתבו על מכתב (באנגלית) אנו נדפיס זאת ונשים בכותל, וישר אחרי שנשים בכותל נוציא את הפתק מהכותל, אנו לא רואים את הפתקים או קוראים אותו אלא רק מצלמים להם ברקע הכותל מניחים לשנייה על הכותל וזורקים לפח. תודה מראש
תשובה
הנחת פתקים בכותל, מטעמם של נכרים, אינה שונה מזו של יהודי.
כלומר, יש שמקפידים שלא להניח אצבעותיהם בין חריצי הכותל, ככלל, ולא משנה אם זה פתק של יהודי או של נכרי, ויש שאינם מקפידים על כך. בכל מקרה - כאמור - אין כל הבדל בין פתק נכרי לפתק יהודי. אדרבה ואדרבה, מבחינה מסויימת יש - בהקשר זה - אפילו עדיפות לתפילות נכרים, כמו שהדגיש שלמה המלך בתפילתו.
אשר להוצאת הפתקים: אם הדבר מוסכם על השולח, ניחא; אך אם הוא סבור שהפתק נשאר שם (עד להוצאתו ע"י הרשויות אחת לשנה, ככל הפתקים), הרי שזה "מקח טעות" ואסור בתכלית.
אשר להשלכה לפח: צריך לבדוק אם אין שם "דברי קדושה", שאז יתכן שהם טעונים גניזה.

חוב שכר לימוד
הרב יהודה אודסר | כ"ז תמוז תשפ"א

השכרת דירה עם ברכה
הרב ש. יוסף וייצן | ו תשרי תשע"א

חתימת ערבות לאח
הרב יצחק בן יוסף | ט"ו סיון תשע"ג

טיפ למלצר?
הרה"ג יעקב אריאל | כ"ז כסלו תשס"ו
הרב פרופ' נריה גוטל
רב 'קהילת רדליך', ירושלים ראש מערך המחקר - מרכז תורה ומדינה, נשיא-אמריטוס מכללת 'אורות ישראל' לשעבר.
מעשר כספים - פרטים נוספים
ח מרחשון תשע"ז
מה ששנוא עליך על מחלל שבת
ט"ז אדר תשע"ז
צניעות לבנות לגבי השיער.
י"ב מרחשון תשע"ז
מצלמה קבועה בשבת
ד תשרי תשע"ז

לשון הרע כדי לפרוק תסכול
הרב אליקים לבנון | כ"ב אייר תש"פ
כמה הן שנות דור?
הרב רואי מרגלית | ו אדר ב' תשס"ה

ברכת שילוח הקן
הרה"ג דוב ליאור | ח תמוז תשס"ט
למה אסור לעשות קעקוע?
הרב חגי לרר | כ"ה ניסן תשע"ח
רוצה להתפטר אבל בכך יהיה הפסד למעסיק
הרב משה מאיר אבינר | כ"ג אייר תשפ"ב
