- משפחה, ציבור וחברה
- שאלות נוספות
שאלה
שלום רב
תודה על התשובה, אבל עדיין לא ברור לי עניין עקרוני, האם יכול לחול פה מקח טעות? משמע שיהיה ניתן לבטל את הנישואים מאחר ואם לאישה היה ידוע מראש שהבעל לא יסכים לעלות לארץ לא הייתה מסכימה להתחתן
תודה
תשובה
שלום וברכה,
א. כדי לבטל קדושין יש צורך שיהיה תנאי מפורש בזמן הקדושים, כפי שאומרת הגמ' לגבי מי שמכר את כל נכסיו כדי לעלות לארץ ישראל ולבסוף נאנס ולא עלה, אם לא פירש בשעת נמכר שמוכר כדי לעלות לארץ אינו יכול לטעון מקח טעות.
ב. הגמ' (כתובות עב:) כותבת שאף אם קידש בתנאי מפורש אך בשעת הנשואין לא פירש את התנאי אנו חוששים שמא מחל על התנאי לצריכה גט. וכך נפסק בשו"ע (אבן העזר לח, לה): "המקדש על תנאי.... או כנס סתם הרי זו צריכה גט... שמא ביטל התנאי".
ג. לגבי שאלתך על היחס לבן, גם במקרים שלא חלו הקדושין אין הבדל בסטטוס של הילד, הוא בן של שניהם.
ד. שאלות אלו יש להפנות לבית הדין שבו נידונים הצדדים,
בברכה,