- משפחה, ציבור וחברה
- שאלות נוספות
מקח טעות בנישואין - המשך
שאלה
שלום רב
תודה על התשובה, אבל עדיין לא ברור לי עניין עקרוני, האם יכול לחול פה מקח טעות? משמע שיהיה ניתן לבטל את הנישואים מאחר ואם לאישה היה ידוע מראש שהבעל לא יסכים לעלות לארץ לא הייתה מסכימה להתחתן
תודה
תשובה
שלום וברכה,
א. כדי לבטל קדושין יש צורך שיהיה תנאי מפורש בזמן הקדושים, כפי שאומרת הגמ' לגבי מי שמכר את כל נכסיו כדי לעלות לארץ ישראל ולבסוף נאנס ולא עלה, אם לא פירש בשעת נמכר שמוכר כדי לעלות לארץ אינו יכול לטעון מקח טעות.
ב. הגמ' (כתובות עב:) כותבת שאף אם קידש בתנאי מפורש אך בשעת הנשואין לא פירש את התנאי אנו חוששים שמא מחל על התנאי לצריכה גט. וכך נפסק בשו"ע (אבן העזר לח, לה): "המקדש על תנאי.... או כנס סתם הרי זו צריכה גט... שמא ביטל התנאי".
ג. לגבי שאלתך על היחס לבן, גם במקרים שלא חלו הקדושין אין הבדל בסטטוס של הילד, הוא בן של שניהם.
ד. שאלות אלו יש להפנות לבית הדין שבו נידונים הצדדים,
בברכה,

מזבח בוכה כשמתגרשים
הרב דוד חי הכהן | ד תשרי תשע"ד

גירושין של ידועים בציבור
הרה"ג דוב ליאור | ו תמוז תשס"ח
חתונת בת להורים גרושים
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | י תמוז תש"ע
דין אישה בזמן קבלת גט משליח
הרב משה מאיר אבינר | כ"ז טבת תשע"ז
הרב משה מאיר אבינר
ראש כולל דיינות בישיבת בית אל
הדפסת דפים אישיים בעבודה
כ"א אדר תשע"ח
צורת הביטוי
י"א אדר תשע"ח
חזקת טב למיתב
כ"ו אדר תשע"ח
מציאה בבית שלנו
ב ניסן תשע"ח

חימום כבד צלוי
הרה"ג דוב ליאור | כ"ב אייר תש"ע
ט"ו באב- חטיפת בנות שילה
הרב בנימין במברגר | ט"ו אב תשע"ב
קבלת שבת מוקדמת
הרב יוסף אפריון | א תמוז תשע"א

חימום כבד צלוי
הרה"ג דוב ליאור | כ"ב אייר תש"ע

נתינת טבעת אירוסין בבקשת נישואין
הרב יצחק בן יוסף | י"ד אב תשפ"ב

עמידה בעשרת הדיברות
הרב נועם דביר מייזלס | ט"ו אב תשפ"ב

מה הגבול של כף זכות
הרב אליקים לבנון | ט"ו אב תשפ"ב
