- משפחה, ציבור וחברה
- דרכי הגאולה
- משפחה, ציבור וחברה
- שאלות ציבוריות
שאלה
בימים האחרונים אני מוצא את עצמי תמהה על מי אנחנו ומה אנחנו בתור עם עושים כאן, 2000 שנה התפללנו לחדש את בניין הארץ להקים את הסנהדרין מחדש לבנות את בית מקדשנו ועוד דברים נשגבים והנה אנחנו כאן בארצנו ברוך ה’ (משהו התגשם בכל זאת ...) עתידנו בידנו (בעזרת ה’) יש לנו יכולת להגשים את ייעודנו האמיתי, ובמקום להקים סנהדרין לפנות לדרך התורה להגשים את ייעודנו בתור עם אנחנו מפנים יישובים מתעסקים בתפל ולא בעיקר ואני חושש לומר שעדיין לא הפנמנו מהי שנאת אחים.
יש לנו את כל היכולת את כל הכלים הנדרשים להיות העם שאנו צריכים להיות אבל אנחנו לא. מדוע ? איך אני יכול לשנות, איך הקהילה של כל אחד מאיתנו יכולה לשנות ולהיות מה שאנחנו צריכים להיות.
למה הרבנים לא מתאחדים ומקימים את הסנהדרין - לא שבזה יתמו כל הבעיות שלנו אבל זה עוד צעד לא כל-כך קשה נראה בדרך האמת.
תשובה
הגאולה שאנו נמצאים בה אינה פרי החלטנו. זהו מהלך אלוקי בו הקב"ה הוא בעל הבית על התוכנית והוא יודע מה קצב הגאולה. חלק מהתוכנית היא שיש אנשים כמוך שאוהבים את עם ישראל ורוצים בטובתו וגאולתו. אחד מן התכונות שנצרכות להגאל היא הרצון להתקדם ולממש את הגאולה ולא להסתפק במה שיש. זו התכונה שלך שגם אותה הקב"ה נטע בך כחלק מעשייתו הגדולה ליצור נשמות הרוצות בגאולת ישראל.
גם כשיש לפעמים זמנים שנראה שהכל תקוע צריכים להתבונן יותר לעומק ולמצוא תהליכים נסתרים שבהם יש היתקדמות . מי שנפגש עם עמך בית ישראל רואה שינויים גדולים. בשינוי העיקרי הוא שאם בדור הקודם היה "אנטי" אל מול הקודש. עתה אנשים או בעמדה של אדישות או בעמדה של חיפוש. אנו מאמינים שמצב זה יוביל את עם ישראל לתשובה גדולה.
הגאולה לא תלויה בגדולי הגדולים אלא בעיקר תלויה בתהלכים שמתחוללים בכל רבבות עמך בית ישראל. המנהיגים צריכים לעודד את כלל הציבור. אולם מעשה של כל עוד ואחד הוא הדבר שהקב"ה חפץ. הקב"ה לא חפץ שהגאולה הזו תבוא מלמעלה על ידי רבנים אלא דווקא מלמטה מה"עמך".
כשהרבנים יתאחדו אז כבר יבוא המשיח. הרבנים לא מתאחדים משום שכל אחד צריך לדאוג לסוג אחר של ציבור וכדי לרומם את הציבור המסויים שהוא אחראי הוא צריך לשים לב להבדלים שיש בין הצרכים של קהילתו לבין הצרכים של קהילה אחרת. אולם ב"ה לאט לאט אין ח"ו שנאה בין הרבנים .
ליצור מצאיות אחדותית של מושב רבנים נעשה על ידי הרב מימון אולם בזמנו לא איכשר דרא. יתכן שגם בימינו עדיין לא איכשר דרא. לפעמים כשמנסים לקדם מהלך שעדיין לא בשלה השעה לא רק שזה לא לטובה אלא זה מעכב את המהלך לזמן רב יותר.
התחזק בביטחון בגאולה ומתוך הבטחון בגאולה נזכה לראות בישועת ה' על עמו ונחלתו.