- משפחה, ציבור וחברה
- בירורי אמונה, הלכה ועוד
579
שאלה
אם לב מלך ביד ה’ על כל אשר יחפוץ יטנו, איזה טענה יכולה להיות לרבנים שנגד ההתנתקות? הרי זה משמיים ואין זה אשמה של אריאל שרון שהוא אפילו לא שליח שמגלגלים חובה על ידו, אלא ה’ מטה לבו לכך.
תשובה
כוונת הפסוק היא שלפעמים הקב"ה מטה את לב המלך ומונע ממנו לעשות כל מיני דברים, אבל ודאי שהמלך לא נקי מאשמה כאשר הוא נבחר להיות זה שהקב"ה שולח על-ידו פורענות. הרי לא נוכל לומר שאין טענות כלפי המלך מנשה ששפך דמים, או כלפי אחאב המלך שגרם לכל ישראל לעבוד עבודה-זרה, ואין לו חלק לעולם הבא. גם לא נוכל לומר שהיטלר ימח-שמו נקי מעוון וה' הוא שהטה את ליבו ומנע ממנו לחשוב אחרת.

הצום החדש לחורבן גוש קטיף
הרה"ג דוב ליאור | ג אלול תשס"ח
לסגור את ישיבות ההסדר?
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | כ"ז מרחשון תשס"ו

דרכי התחזקות לאחר גירוש וייאוש
רבנים שונים | כ"ז אב תשס"ה
אשמת ההנהגה והרבנים בפינוי גוש קטיף
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | ט אלול תשס"ה
כניסה לים או לבריכה בספירת העומר
הרב בנימין במברגר | ט"ז ניסן תשע"ב
הסרת שערות בפינצטה לגבר בספירת העומר
הרב דניאל קירש | ח אייר תשפ"ב

שמרים יבשים אבקת אפייה - חמץ ממש? או אפשר למכור?
הרב יצחק בן יוסף | כ"ג אדר תשע"ח

שימוש בתנור לחלבי ופרווה
הרב שמואל אריאל | ה אב תש"פ

התנגשות בין הסברה שלי להלכה המקובלת – מי נחשב "בר הכי"
הרב שמואל אריאל | כ"ז ניסן תשפ"ה

דמויות אישים קטנות - פסל?
הרב יצחק בן יוסף | כ"ו ניסן תשפ"ה
חתונה עם גוייה
הרב יצחק גרינבלט | כ"ו ניסן תשפ"ה
