- הלכה
- מגע ותערובת בין בשרי לחלבי
בצל בשרי בסיר חלבי
שאלה
אני אשכנזי. חתכתי בצל בסכין בשרית לא בת יומה, ובישלתי את הבצל לבדו בסיר חלבי לא בן יומו.
א. מה הדין של התבשיל?
ב. האם הסיר צריך הגעלה?
ג. מה הדין לגבי הכף שהכנסתי לתוך הסיר שהיה כבר לא על האש אבל היה עוד רותח?
תשובה
כיון שנעשו כמה חיתוכים בסכין, יש להניח שאפילו היה משהו בלוע בסכין התבטל. מה שמוזכר בהלכה זה כשחתך פעם / פעמיים ואז לא מתבטל ונותן טעם לשבח אף שלא בן יומו. אך אם חתכת בצל שלם, יש להניח שהתבטל מה שהיה. וכן, כיון שבדרך כלל משתשמשים בסכין בכלי שני / שלישי יש שיטות שזה כלל לא בולע. ולכן, בדיעבד אין לאסור את התבשיל ולא את הסיר וודאי לא את הכף.

ביטול בשישים בצלחת בשרית
הרה"ג יעקב אריאל | ב סיון תשס"ד
המשך לשאלה "חימום בשרי על כלי חלבי"
הרבנות הראשית לישראל | ו תשרי תשפ"ב

כלי בשרי בחלב חם
רבנים שונים | כ"ד שבט תשס"ו
כשרות - בשר וחלב
הרב בנימין במברגר | י"ח שבט תשע"א

הרה"ג דוב ליאור
לשעבר אב"ד ורב הישוב קרית - ארבע. נשיא ישיבת "בית אורות"

חיוב מגילה לנשים בפורים
ו אדר תשס"ב

הכשרת כָבֵד
כ"ט שבט תשס"ב

חימום אוכל בשבת
ל שבט תשס"ב

תהלים בלילה
ל שבט תשס"ב

ברכת גריסי פנינה
הרה"ג דוב ליאור | ו אלול תשס"ז

ברכה על הקשת
רבנים שונים | ו מרחשון תשס"ט
מצבה האומלל של מדינה המברכת את ישראל
הרב משה ליב הכהן הלברשטט | א מרחשון תשע"ט

ברכה על ברקים ורעמים - מתי מברכים שוב?
הרב עזריה אריאל | ג אדר תשע"ה
מיכל בת שאול
הרב חיים שריבר | ט"ו שבט תשפ"ג

לבישת ציצית בבית הכסא
הרב יצחק בן יוסף | י"ז שבט תשפ"ג

רמת הצניעות שמוקפדת באתרי חדשות דתיים
הרה"ג יעקב אריאל | י"ז שבט תשפ"ג
