- תורה, מחשבה ומוסר
- דרכי לימוד
568
שאלה
מה דעת הרב על גישות שקיימות היום בלימוד תנ"ך בהם מאפשרים לתלמיד לפרש פירושים גם לא כחז"ל?
תשובה
הגישה ללימוד תנ"ך צריכה לנבוע קודם כל מיראת שמים והכרת גדלותם של אישי התנ"ך. ניתוח המאורעות צריך להיות בראש ובראשונה על פי גדולי רבותינו התנאים, האמוראים והראשונים. לאחר מכן מי שכבר למד הרבה והגיע להוראה ומסוגל להפיק לקחים נוספים ע"פ רוח חז"ל הרשות בידו, אבל קשה להניח שסטודנט צעיר מסוגל לעשות זאת באחריות הנדרשת.