- משפחה, ציבור וחברה
- בר ובת מצוה
גדר ’י"ג שנה ויום אחד’
שאלה
האם נער שנעשה בן י"ג ’בר-מצוה’ בגיל י"ג ויום אחד, הכוונה שכבר בליל תאריך הולדתו כבר נעשה ’בר-מצוה’ (לדוגמא: נולד ביום ר"ה תש"ן, האם בהגיע ליל ר"ה תשס"ג כבר נעשה ’בר-מצוה’) או שצריך לחכות לאותה שעה שנולד בה (מעת לעת)?
תשובה
ישנה מח' בעניין זה, אבל ההכרעה היא כמו הש"ך והמ"א, שכבר מתחילת הלילה, כיון שנכנס אפ' כל שהוא בליל תאריך יום הולדתו אזי אמרינן מקצת היום ככולו ונחשב כבר בן י"ג שנה ויום אחד והינו כבר 'בר-מצוה' ויכול להיות 'שליח ציבור' וחייב בקריאת שמע מהתורה וכיו"ב. (לגבי להוציא אחרים במצווה דאורייתא יש לוודא שהביא סימנים).

הנחת תפילין ברצף עד הבר מצווה
הרב דוד חי הכהן | כ"ז תמוז תשע"ג

איזה תאריך טוב לבת מצווה?
הרב נועם דביר מייזלס | ח תמוז תשפ"א

בר מצוה ביז’ בתמוז
הרב דוד חי הכהן | כ"ו תמוז תשע"א

בר מצווה בשמחת תורה
הרב יצחק בן יוסף | ג אלול תשע"ב

הרה"ג דוב ליאור
לשעבר אב"ד ורב הישוב קרית - ארבע. נשיא ישיבת "בית אורות"

ברכות השחר לפני עלות השחר
ל שבט תשס"ב

שטיפת כלים בשבת
כ"ט שבט תשס"ב

מסורתי שמוציא אחרים
ל שבט תשס"ב

חיוב תפילה לנשים
ל שבט תשס"ב

מדוע חוגגים את יום ירושלים?
הרה"ג יעקב אריאל | י"ח אייר תשס"ו
קידוש והבדלה על תה או קפה
כולל הלכה בית אל | י"ד אב תשע"ה

תחנון במנחה של ערב יום ירושלים
רבנים שונים | כ"ז אייר תש"ע

הלל בברכה לספרדים
הרה"ג יעקב אריאל | ב ניסן תשס"ג
האם הקב"ה ברא את העולם בשישה ימים
הרב אוריאל טויטו | כ"ה אייר תשפ"ב
