- תורה, מחשבה ומוסר
- תורה ופרנסה
היחס בין תורה לעבודה
שאלה
שלום כבוד הרב,
כידוע בחגיגה פב. נאמר שאב צריך ללמד את בנו אומנות (בימינו מקצוע). ובהמשך אותו עמוד נאמר מפי רבי נהוראי ״ואיני מלמד את בני אלא תורה״.
מה היחס בין הדברים? האם אותה ההתנהלות היומיומית של אברכים מסויימים שתורתם אומנותם אך אין בידם מקצוע והם נזקקים לצדקה נכונה?
תודה!
תשובה
גם בסוף מס' קידושין מובאת מימרתו של ר' נהוראי
ושם יש תוספת א"א לעולם בלא בשם וא"א לעולם בלא בורסקאי וכו'
כלומר א"א שכולם רק יעבדו, תורה מה תהא עליה?
וא"א שכולם רק ילמדו. כיצד העולם יתקיים?
ה' חילק כשרונות בעולם יש מסוגלים לזה ויש לזה ואחד המרבה ואחד המעיט ובלבד שיכוון לבו לשם שמים
למי שכר יותר גבוה בעולם הבא
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | ז מרחשון תש"ע
המקבל כסף מהמדינה
הרב חיים שרייבר | י"ט אייר תשע"ט

תורה ועבודה
הרב דוד חי הכהן | כ"ג אלול תשע"ה
התקדמות בעבודה מול לימוד תורה
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | ו אלול תשס"ז

הרה"ג יעקב אריאל
נשיא ישיבת ההסדר רמת-גן וארגון חותם. לשעבר רב העיר רמת גן ואב בית הדין לדיני ממונות.

הליכה לקולנוע
ב אב תשס"ב

חתונה במסעדה פתוחה בשבת
ט"ז אב תשס"ב

גילוח במוצאי תשעה באב
כ"ט תמוז תשס"ב

הבאת ילדים לעולם
ב אב תשס"ב

יריקה אחר נוצרים
הרה"ג דוב ליאור | י"ז כסלו תשס"ח

אתרוג שנפל ממנו הפיטם - כשרותו בחול המועד
הרב שמואל אריאל | ט"ז תשרי תשע"ו

כיבוס בחול המועד בימינו
הרה"ג דוב ליאור | י ניסן תשס"ח

יריקה אחר נוצרים
הרה"ג דוב ליאור | י"ז כסלו תשס"ח

לעלות שיעורי תורה לטיקטוק
הרב אליקים לבנון | י"ט תשרי תשפ"ד

צניעות לפני חתונה - שירה משותפת
הרב עזריה אריאל | י"ט תשרי תשפ"ד
