- שבת ומועדים
- הלכות יום טוב
דעת מיעוט בין גדולי הדור
שאלה
האם זה שהרב מאשש [מובא מכתבו בכל ספרי החגים של הרב הררי] ,והרב מרגליות בנפש חיה סימן רעו,והיביע אומר ח"א -זצ"ל, מתירים להדליק אור ביו"ט,
האם לא מצרפים אותם לפחות לס"ס?
במיוחד שהדלקה ביו"ט זה דרבנן והדלקת מאוורר [לפי רוב ככל הדיעות גם בשבת] זה דרבנן.
א"כ יש כאן תרי דרבנן ע"י קטן, בצירוף דעת הדגולים הנ"ל?
תשובה
הרב יביע אומר זצ"ל לא מזכיר זאת בח"א
בח"ב סי' יז וכו הוא אוסר!
טענתו העיקרית שלמתירים לא הוסבר בצורה נכונה מהות החשמל
אך מי שמבין מהו חשמל שיודע שאין בחוטים לא אש ולא אור אלא זרם בלבד
ולכן כל הפעלה חשמלית ביו"ט אסורה כמו בשבת
ואין לסמוך על המתירים כלל

קפץ החשמל בחג
רבנים שונים | ז מרחשון תשפ"ב

נסיעת אחות למשמרת בחג
הרה"ג יעקב אריאל | ט"ז ניסן תשפ"ב

שימוש בגז שתי להבות בחג
הרב שמואל אריאל | י"ח ניסן תשפ"א

תפילת שבת ביום טוב
הרב שמואל הולשטיין | כ"ו ניסן תשס"ח

הרה"ג יעקב אריאל
נשיא ישיבת ההסדר רמת-גן וארגון חותם. לשעבר רב העיר רמת גן ואב בית הדין לדיני ממונות.

גילוח במוצאי תשעה באב
כ"ט תמוז תשס"ב

למה אסור בשבת לעשות מלאכה?
ו אב תשס"ב

חלום ומשמעותו
י"ד אב תשס"ב

קריאה בספר "מאור עיניים" ושאר ספרים שהוחרמו
י"ד אב תשס"ב

מנחה וערבית מחוברות סביב השקיעה
הרב שמואל אריאל | כ"ח תמוז תש"פ

חימום האוכל
הרב שמואל אריאל | י"ח אייר תשפ"ב
קריאת שמע בהנחת תפילין ובשחרית
הרב דניאל קירש | י"ח אייר תשפ"ב
