- משפחה, ציבור וחברה
- חתונה ושבע ברכות
שאלה
שלום וברכה
הרב השיב שבנישואין שניים יש לברך בשלשה ימים ראשונים שלאחר הנישואין ברכת ’אשר ברא’ אם יש פנים חדשות. הייתי רוצה לדעת את מקור הדבר כי לא מצאתי בפוסקים בשום מקום הצרכת פנים חדשות לברכת ’אשר ברא’. (אכן נחלקו הדעות אם מברכים ברכה זו בנישואין שניים כל שלשה ימים, אך ללא קשר לפנים חדשות).
בכבוד ובברכה
תשובה
מה שאמרתי שמברכים מובא בבית שמואל בסימן סב באבן העזר, אבל ערוך השולחן מביא את הדעה הזו ודוחה אותה, הוא אומר שיש גירסא כזאת בטור ומוכיח שראשונים אחרים לא סוברים ככה, וגם בגירסא הזאת בטור הוא רוצה לומר שזו טעות, ולמסקנה הוא אומר באופן חד משמעי שמי שמברך זו ברכה לבטלה.
ולכן אלמן שנשא אלמנה או גרוש שנשא גרושה לא יברכו בשבעת הימים את ברכת "אשר ברא" למרות שיש דעה שמברכים.
את שבע הברכות בנישואים שניים מברכים רק תחת החופה ובסעודה הראשונה.
אם לאחד מהם זה נישואים ראשונים כן מברכים.
אבל "שהשמחה במעונו" בברכת המזון אפשר לומר בכל שלושת הימים.