- מדורים
- הרה"ג דב ליאור
- משפחה חברה ומדינה
- סגולת ומעלת עם ישראל
לימוד השיעור מוקדש לעילוי נשמת
רחל בת יקוט
915
לאחר כאלפיים שנות גלות קשה ומרה ביותר, זכינו בחסדי ה' יתברך לשיבת ציון ולהקמת מדינת ישראל בחלק גדול מארצנו. האם עמנו מודע לגודל האירוע ולעומק המשמעות הטמונה בו? התשובה היא לצערנו שרוב בני עמנו אינם מודעים לגודל המהלך - אם מרצון ואם מחוסר הבנה באירועים שמתרחשים סביבנו. הקמת מדינת ישראל היא המשך של תהליך הגאולה שהחל לפני אלפי שנים שלא הגיע עדיין למטרתו הסופית שהיא הקמת מלכות ישראל. מלכות שיש לה מנגנון ממשלתי ועוצמה ריבונית לפרסם קבל עם ועולם כולו: הנה קם עם עתיק עִם תוכן חיים מלא ערכים נצחיים שיש בהם להפיח רוח חיים לעולם כולו.
אנו טרם מילאנו את שליחותינו האלוקית וכתוצאה מכך לא באנו אל המנוחה והנחלה, וגלי השנאה מהעמים הקרובים ותומכיהם מכל קצות תבל לא רק שאינם פוחתים, אלא תופסים תאוצה באופן מעורר דאגה לכל מי שעוקב ומתבונן בהם. אנו לא נשיג שלום וביטחון, כל זמן שלא נהיה נאמנים למגמתנו האלוקית שלמענה אנו נמצאים בעולם, שהיא הרמת קרן כבוד עם ישראל באמונתו, ביושרו ובהנהגה מוסרית גבוהה יותר, עד כדי כך שאומות העולם יוכלו ללמוד ולחקות אותנו. אנו צריכים לפתח שאיפה חד משמעית להידבק בערכי נצח שירוממו את האדם הפרטי וכלל האנושות לגבהים שאף פעם לא הגיעו אליהם.
מדינת ישראל צריכה להיות מדינת העם היהודי בלבד, על כל עומק המשמעות הגלומה במילים אלו. והלוואי שבני עמנו יכירו את גודלם ואת ערכם ואת גודל השליחות שלמענה נבחר הדור הזה למלא את המשימה הקדושה.
אם נזכה לקיים את המשימה האלוקית המוטלת עלינו, אזי וודאי שנזכה גם לראות בישועת ה' על עמו ונחלתו ויתקיימו דברי הנבואה "וראו כל אפסי ארץ את ישועת אלוקינו".
הלכות שטיפת כלים בשבת
מה עושים בעשרה בטבת שחל בשישי?
איך להגדיל או להקטין רצועות תפילין של ראש בצורת ד'?
הנס של השמן המיוחד של יעקב אבינו
מה הייעוד של תורת הבנים?
לאן המריבות בתוך עם ישראל מובילות אותנו?
בריאת העולם בפרשת לך לך
הלכות קבלת שבת מוקדמת
האם מותר להשתמש בתאריך לועזי?
איך ללמוד גמרא?
איך נראית נקמה יהודית?
פעולת הנבואה לעומת פעולת המצוות המעשיות
אורות, זרעונים, חכם עדיף מנביא
הרב הראל כהן | כ' שבט תשפ"ה
כוחם של חכמים לעקור דבר מן התורה
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | כ' שבט תשפ"ה
תפקידו של אלישע – גילוי הנס שבטבע
מלכים ב' פרק ו'
הרב עידו יעקובי | כ' שבט תשפ"ה
