הקצות חוקר האם יש שליח לדבר עבירה בגניבה כאשר גונב גם בשביל עצמו. הוא מוכיח מרש"י שבמקרה כזה יהיה שליח מזה שפירש את הגמרא בב"ק [ע"ח] ששותפים שגנבו ורק אחד עשה את הפעולה שניהם חייבים.
אמנם תוספות חולקים כי שם מדובר על טביחה ואפשר להסביר שהגביהו שניהם, אך הקצות תמה עליהם שעדיין החיוב יהיה רק אם גם אחד שעושה בשביל שניהם היה מתחייב, בגלל "מיגו דזכי".
נתיבות המשפט מתרץ שהשאלה האם אחד שעושה בשביל עצמו היה מתחייב, וכאן לא.