ישיבה - בשביל זה יש אינטרנט

יחס לחוטא | שאלות ותשובות | אתר ישיבה

Bookmark and Share RSS לנושא זה Rss אפשרויות חיפוש
שלום אורח, ( התחבר / הרשם )


כ"ו אב תשע"ז

יחס לחוטא


הרב ש. יוסף וייצן

שאלה:
בס"ד,
שבוע טוב הרב,
לא ברור לי מי כלול ב"ואהבת לרעך כמוך" וכן כיצד אפשר לאהוב אדם שמתנגד לתורה ביד רמה, אינני מדבר על חילונים גמורים אלא על אותם רשעים שמקדמים אג’נדות אנטי דתיות או כאלה המנסים לפגוע בטהרת ובבטחון ישראל, כיצד אפשר לאהוב ולרצות בטובתם כשהם מנסים לגרום רעה לי ולעולם ובנוסף ניתן לראות בעיניים שחטאם ממיתם?

תשובה:
שלום רב
כל מי שרוצה להכלל בעם ישראל בדור שלנו אנו בבסיס אוהבים אותו. אם תבוא לאיש פלוני ותאמר לו את הלא יהודי אתה איש העולם הגדול והוא יכעס עליך בדרך כלל זה אומר שבסיסית שם ישראל חל עליו. רק מי שרוצה לבטל את המסגרת של העם היהודי הוא מוציא את עצמו מהכלל .
למרות שבמשך כל הדורות מי שהיה כופר - מין או לא מאמין באחד מי"ג עיקרים היה מוגדר כיהודי ממור. בדורנו הדבר שונה. יש שאמרו שזה משום שברגע שרבים טועים ולא מאמינים מי שגודל בדור מעין זה הוא אנוס ונחשב כתינוק שנשבה. ישראל שבאונס אינו הולך בדרך ישראל צריך לרחם עליו . ויש כאלו שאמרו שבדור האחרון בעיקבתא דמשיחא אי אפשר ללמוד מההתנהגות החיצונית על הסגוה הפנימית. בכל הדורות התנהגות שממנה נראה שאדם פורש מדרך התורה זה היה מלמד גם על הפנים של האדם. אולם בדור אחרון יש פער בין החוץ לפנים. זהו דור שעליו נאמר שהוא טוב מבפנים ורע מבחוץ. כל עוד שהסגולה הישראלית מחוברת לאדם מצווה לרחם גם את רשעי ישראל. ודאי שהיחס אליהם לא נוגע לכך שיש ללחום כנגד כל מעשה שפוגע בעם ישראל. את המעשים יש לגנות ואפילו במחיר שמי שעושה את המעשים גם הוא יפגע. מותר להתגונן כנגד הקמים עלינו בין מבחוץ ובין מבפנים.

השאלה "האם עלי לאהוב רֵעַ שעשה לי רע" נשאלה בהמשך לשאלה זו.
שאלה אישית אחת נשאלה בהמשך לשאלה זו.


ברצוני לשאול שאלה בהמשך לתשובה זו





את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il