- משפחה, ציבור וחברה
- היחס לרשעים
האם אפשר לעזוב את היהדות?
שאלה
האם יהודי שמתאסלם או מתנצר עוזב את היהדות או שבן לאמא יהודייה תמיד נשאר יהודי?
תשובה
הכלל הוא: "ישראל, אף-על-פי שחטא, ישראל הוא". אדם שנולד יהודי, אפילו אם הוא יתנצר, יתאסלם או יעבוד עבודה-זרה, הוא נשאר יהודי לגבי כל ההשלכות הנובעות מכך. אם הוא קידש אישה, האישה מקודשת, וכד'. אמנם חכמים קנסו אותו בכל מיני דברים, כגון: יין שנגע בו אסור בשתיה, אבל הוא לא יכול להפקיע עצמו מלהיות יהודי.
כמו שאדם לא יכול להיות בעל-חיים, כך יהודי לא יכול להיות גוי. זה משהו בטבע ששום דבר לא יכול להפקיע. לעומת זאת, גוי שבא להתגייר עוזב לגמרי את דתו הקודמת, ובגיורו הוא מקבל את הזהות הלאומית הישראלית, ונעשה חלק מכלל ישראל.
האם מותר להחזיר אבידה לחילוני?
לשתות יין שחילוני נגע בו.
עוד בנושא זה.

חתונה
הרה"ג יעקב אריאל | ל תשרי תש"ע

האם מותר להרוג מתיוונים
הרה"ג יעקב אריאל | ד טבת תשס"ח

"ערב רב" ורשעים בישראל בדורנו
הרב דוד חי הכהן | כ"ד אב תשע"ח

שנאת חינם ושנאה אמיתית
הרה"ג דוב ליאור | י"ב שבט תשס"ה

הרה"ג דוב ליאור
לשעבר אב"ד ורב הישוב קרית - ארבע. נשיא ישיבת "בית אורות"

יחס אמוני לפיגועים
ו אדר תשס"ב

כלי זכוכית/פלסטיק לבשר וחלב
ו אדר תשס"ב

שרוולים לילדות
כ"ט שבט תשס"ב

הכשרת כָבֵד
כ"ט שבט תשס"ב

דיני "חזקת בשרי"
הרב שמואל אריאל | ח אב תשע"ח

מה מברכים על ברקים ורעמים
הרב יצחק בן יוסף | י מרחשון תשע"ג

שיבולת שועל (קוואקר)
הרה"ג יעקב אריאל | י אייר תש"ע

מה מברכים על לחמניות מאודות ("באן")
הרב עזריה אריאל | י"א אלול תשע"ט
ברכת שהחינו על לימון פרסי
כולל הלכה בית אל | י"א שבט תשפ"ג

הכנסת תקע לשקע בהפסקת חשמל בשבת
הרב שמואל אריאל | י"ב שבט תשפ"ג

עלייה להר הבית - דעת הרבנים והליכה אחר הרוב
הרב עזריה אריאל | י"ב שבט תשפ"ג
