- משפחה, ציבור וחברה
- היחס לרשעים
האם אפשר לעזוב את היהדות?
שאלה
האם יהודי שמתאסלם או מתנצר עוזב את היהדות או שבן לאמא יהודייה תמיד נשאר יהודי?
תשובה
הכלל הוא: "ישראל, אף-על-פי שחטא, ישראל הוא". אדם שנולד יהודי, אפילו אם הוא יתנצר, יתאסלם או יעבוד עבודה-זרה, הוא נשאר יהודי לגבי כל ההשלכות הנובעות מכך. אם הוא קידש אישה, האישה מקודשת, וכד'. אמנם חכמים קנסו אותו בכל מיני דברים, כגון: יין שנגע בו אסור בשתיה, אבל הוא לא יכול להפקיע עצמו מלהיות יהודי.
כמו שאדם לא יכול להיות בעל-חיים, כך יהודי לא יכול להיות גוי. זה משהו בטבע ששום דבר לא יכול להפקיע. לעומת זאת, גוי שבא להתגייר עוזב לגמרי את דתו הקודמת, ובגיורו הוא מקבל את הזהות הלאומית הישראלית, ונעשה חלק מכלל ישראל.
האם מותר להחזיר אבידה לחילוני?
לשתות יין שחילוני נגע בו.
עוד בנושא זה.

דינו של יהודי "משיחי"
הרה"ג יעקב אריאל | כ"ט ניסן תשס"ח

קריעה על יהודי מומר
הרה"ג יעקב אריאל | כ"ד ניסן תשע"ד

סוגים של עמלק
הרב רפאל וסרטיל | כ"ג שבט תשע"ז

מה המקור לתוספת זצ"ל או להבדיל ימ"ש
הרב נועם דביר מייזלס | ח סיון תשפ"א

הרה"ג דוב ליאור
לשעבר אב"ד ורב הישוב קרית - ארבע. נשיא ישיבת "בית אורות"

יחס אמוני לפיגועים
ו אדר תשס"ב

לשמוע מגילה מאיש או מאישה?
ו אדר תשס"ב

’גרטל’ בתפילה
ל שבט תשס"ב

נקמה בגויים
ו אדר תשס"ב
זבד הבת + נתינת השם
הרב יוסף אפריון | י כסלו תשע"א

דיני "חזקת בשרי"
הרב שמואל אריאל | ח אב תשע"ח

מה אומרים בניחום אבלים
הרב ש. יוסף וייצן | כ"ו תמוז תשס"ח

ברכה על בייגלה
הרב אלישיב קפקה | א אדר א' תשע"ט

מה לעשות עם ריבת אתרוגים שביעית?
מכון התורה והארץ | י"א שבט תשפ"ג
ברכת שהחינו על לימון פרסי
כולל הלכה בית אל | י"א שבט תשפ"ג
