ישיבה - בשביל זה יש אינטרנט
שאל את הרב משפחה, ציבור וחברה צניעות בלבוש

למה חשוב לשמור על פרטי הצניעות?

הרב עזריה אריאלה מרחשון תשפ"א
220
שאלה
שלום כבוד הרב. חשוב לי לציין קודם כל שאני מבין שהתשובה לכל השאלות שאני שואל היא כי כך ציוותה התורה ושזה נגד גדרי הצניעות, אך ברצוני לדעת איך להשיב למי ששואל למה לשמור אותן הלכות (ובפרט דתיים שלא מקפידים כל כך בשמירת פרטי ההלכות). לדעתי ההסברים אלו שהזכרתי לא מספיקים כדי לשכנע ולא יהיו מקובלים על דעתם... א. מדוע אסורים ריקודים מעורבים בחתונה? הרי ״אני מתחתנת עם הבן זוג שלי ואתו אני רוצה לרקוד, ולא רק אני לבדי (עם החברים/ות)״! [ככה טענה בת דודי ולא ידעתי איך להשיב...] ב. למה אישה נשואה צריכה לכסות כל שעריה? מדוע לא מספיק שהיא תחבש כיסוי ׳מודרני׳ שרק מכסה חצי הראש? ג. מה ההבדל אם השרוול מגיע עד המרפק או מסתיים קצת קודם? ד. מדוע אסורה נגיעה בין קרובי משפחה (דודה, בת דודה, גיסה וכו׳)?
תשובה
לשואל, שלום וברכה וסליחה על העיכוב הרב בתשובה. אשיב לך בכמה שאלות: א. האם לדעתך צפייה בריקודים מעורבים ובריקודי זוגות (נשואים) לא גורמת שום גירוי לצופים? ב. בהנחה שיש עניין בכיסוי הראש, אם משום צניעות ואם כהבעה של היות האישה נשואה, האם אין זה מובן שלשם כך צריך שכל הראש או כמעט כולו יהיה מכוסה? אם מספיק חצי, למה לא רבע או עשירית? ג. האם יש הבדל כלשהו בין זרוע מכוסה לגמרי או חשופה לגמרי? אם כן, האם אין צורך לקבוע גבול היכן שהוא? האם לא מובן שקביעת הגבול במקום מוגדר וברור תשתמש במבנה הטבעי של הזרוע ותקבע את המרפק כגבול? אם "קצת קודם" זה עדיין בסדר אבל "הרבה קודם" לא בסדר, איפה תקבע את הגבול? ד. האם בקרבת משפחה רחוקה אין שום משמעות לנגיעה? האם כל הדודות הן כמו אמא וסבתא, ללא הבדל בגיל ובתדירות המפגש איתן? האם לא הגיוני יותר לקבוע שהגבול הוא המשפחה הגרעינית והצאצאים הישירים? נסה לדמיין שהקמת צוות חשיבה מגוון להגדרת הלכות צניעות. האם הייתה בו דעה אחידה בשרטוט הגבולות בכל הפרטים הללו?
עוד בנושא צניעות בלבוש

לא ניתן להעביר הודעה לרבנים באמצעות מערכת התגובות. לחץ כאן להעברת שאלתך לרב.

את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il