- משפחה, ציבור וחברה
- הכותל והר הבית
קריעה על ירושלים
שאלה
למדתי שצריך לקרוע על ירושלים ומקום המקדש בחורבנן.
א. האם צריך לקרוע כל פעם מחדש?
ב. האם צריך אפילו בפעם הראשונה?
היות ולמיטב ידיעתי העולם לא נוהג לקרוע כשהוא מגיע לירושלים/מקום המקדש לאחר שלושים היום האם זהו מנהג נכון(ואם כן-למה?) או שיכול להיות שדבר זה נובע מחוסר ידיעה?
ג. האם צריך לקרוע על ישובים המפונים כיום(הרי אולי זה לא נקרא יישוב תחת ממשלה כזאת אלא רק תחת שלטון שראוי להקרא שלטון יהודי)-ואם כן אז מתי?
תשובה
על ירושלים אין לקרוע היום כי היא נמצאת בריבונות ישראלית ונבנית ב"ה.
אך על מקום המקדש מן הראוי לקרוע לפחות פעם אחת בחיים.
על מסירת ישובי קטיף הפורחים ומלאי התורה לנוכרים יש לקרוע.

שאלות בנושא טבילה לקראת עלייה להר הבית
הרב עזריה אריאל | ט תשרי תשפ"ג

קטיפת ענף של צמח בר הגדל בין אבני הכותל
הרב יצחק בן יוסף | י"ב אב תש"פ

חציצה בטבילת גברים
הרה"ג דוב ליאור | כ"ב אלול תשע"ה
עליה להר-הבית
הרב אליעזר מלמד | ט"ז אדר תשס"ב

הרה"ג יעקב אריאל
נשיא ישיבת ההסדר רמת-גן וארגון חותם. לשעבר רב העיר רמת גן ואב בית הדין לדיני ממונות.

שימוש בחניה של שכן בבניין
י"ד אב תשס"ב

נוסח תפילה
כ"ד אב תשס"ב

נטילת ידיים בכיור
ט"ז אב תשס"ב

קריאה בספר "מאור עיניים" ושאר ספרים שהוחרמו
י"ד אב תשס"ב

לטלפן לקרובים בעקבות פיגוע
הרה"ג דוב ליאור | כ"א תמוז תשס"ב

שיבולת שועל (קוואקר)
הרה"ג יעקב אריאל | י אייר תש"ע

כשרות יין שנגע בו חילוני
הרה"ג דוב ליאור | י"ט אדר א' תשס"ה

שימוש במילה "מזרוחניק" כביטוי גנאי
הרה"ג יעקב אריאל | ז שבט תשפ"ג
האם משחת ידיים נחשבת חציצה לנטילת ידיים?
כולל הלכה בית אל | ד שבט תשפ"ג
לשאול משהו בהלכה כשהידיים לא נקיות, או כשבשירותים
הרב דניאל קירש | ד שבט תשפ"ג

שימוש במילה "מזרוחניק" כביטוי גנאי
הרה"ג יעקב אריאל | ז שבט תשפ"ג
