- משפחה, ציבור וחברה
- בירורי אמונה, הלכה ועוד
גילוח בימי צער?
שאלה
הרב כתב ב"מעט מן האור" שראוי שלא להתגלח עד ביטול הגזירה. כעת כשאנו רואים שהגזירה לצערינו לא התבטלה, האם יש להמשיך ולא להתגלח עד סיומה?
ובכלל, מה ההנהגה לימים קשים אלה- האם יש לנהוג מנהגי אבל כמו בשלושת השבועות?
תשובה
ראשית, לא כתבתי את דבריי בעניין אי הגילוח בתורת חיוב אלא בלשון "ראוי".
כמדומה שאחר שלדאבון לבנו גמרו לגרש את כל היהודים, כבר איננו שרויים בימי הגירוש, ואפשר להתגלח. והרוצה להדר ימשיך עד חורבן בתי הכנסת.
לא כתבתי לשון של "עד ביטול הגזירה" מפני שלא סמכתי על הנס, ולכן כתבתי "עד תום הגזירה".

קריעה על חורבות צפון השומרון
הרה"ג דוב ליאור | כ"ו אלול תשס"ו
התבצרות או לימוד תורה?
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | כ"ג אב תשס"ה

לבישת דיסקית לבנות
הרב שלום אילוז | ט"ו אב תשס"ו
מתי נשלב ידיים?
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | ו טבת תשס"ז
הרב אליעזר מלמד
ראש ישיבת הר ברכה ורב הישוב. מחבר סדרת ספרי "פניני הלכה".
השלמת "אשרי" לאחר התפילה
כ"ד שבט תשס"ב
לימוד גמרא
כ שבט תשס"ב
תפילת הדרך ביציאה לפעילות
י"ב שבט תשס"ב
תחושת דה-זה-וו
ד שבט תשס"ב

התרת נדרים , ותפילת כל נדרי
הרב יצחק בן יוסף | כ"ו אלול תשע"ה

יום כיפור לאישה בהריון
הרה"ג יעקב אריאל | ג תשרי תשס"ג

כפרות לאשה בהריון
הרב יאיר וסרטיל | ז תשרי תשע"ה

מניקה ביום כיפור - יכולה לשתות לשיעורים?
רבנים שונים | ה תשרי תשע"ט
נטילת ידים לאחר הריגת חרק
הרב דניאל קירש | ט תשרי תשפ"ד

חולה מונו ביום כיפור
הרב יצחק בן יוסף | ט תשרי תשפ"ד
