- משפחה, ציבור וחברה
- המקדש והקרבנות
לרשום חיוב קרבנות בפנקס
שאלה
בגמ’ מסופר על רבי ישמעאל שרשם על פנקס "לכשייבנה בית המקש אקריב חטאת שמינה". וברצוני לשאול: מה הדין בימינו - האם עשיית תשובה פוטרת מקרבן לעתיד לבוא, ואם לא למה אנו לא עושים כמוהו, ואם כן למה הוא רשם בפנקס, וכן איך נדע בעתיד על כמה חטאים אנו צריכים להביא קורבן?
תשובה
זו מידת חסידות לרשום זאת, ולא מצד הדין, אך החיוב עדיין עומד. תשובה מועילה כלפי דיני שמים ולא במקום חטאות.

קיום המצוות בבית המקדש
הרב עזריה אריאל | י"א אלול תשע"ה

כיצד יקריבו קרבן פסח בקורונה
הרב עזריה אריאל | ד ניסן תשפ"א

אנחנו צריכים לבנות את בית המקדש?
הרה"ג יעקב אריאל | כ"ב סיון תשע"ה

אילו קורבנות הקריבו במדבר
הרב עזריה אריאל | י"ב סיון תשע"ג

הרה"ג דוב ליאור
לשעבר אב"ד ורב הישוב קרית - ארבע. נשיא ישיבת "בית אורות"

תהלים בלילה
ל שבט תשס"ב

ברכות השחר לפני עלות השחר
ל שבט תשס"ב

אורח מעדה אחרת
ל שבט תשס"ב

לשמוע מגילה מאיש או מאישה?
ו אדר תשס"ב
זמן עשר מכות מצרים
הרב יוסף אפריון | כ"ט אייר תשע"א

תפילה בציבור לחולה בשפעת מדבקת
הרה"ג יעקב אריאל | ה שבט תשע"א

שעון חכם בשבת
הרב עזריה אריאל | ג כסלו תש"פ

זמן "צאת הכוכבים"
רבנים שונים | כ"ב מרחשון תשע"א

תפילה ארוכה שמעקבת את הגבאי
הרב אליקים לבנון | ג שבט תשפ"ג

בישול בכיריים "אידוקציה" לתבשילים של שבת
הרה"ג יעקב אריאל | ג שבט תשפ"ג
האם משחת ידיים נחשבת חציצה לנטילת ידיים?
כולל הלכה בית אל | ד שבט תשפ"ג
