- משפחה, ציבור וחברה
- המקדש והקרבנות
קריעה על בית המקדש בימינו
שאלה
שמעתי בשם הרב, שאדם הגר בארץ ורואה את מקום המקדש פעם ביותר מ-30 יום אינו צריך לקרוע. כשסיפרתי את זה לאדם אחר אמרו לי שהרב אמר כך מפני שהגרשז"א זצ"ל אמר פעם שאדם הגר בארץ ואינו רואה את מקום המקדש פעם ב-30 יום אינו ראוי לקרוע על מקום המקדש. האם הדברים נכונים? למסקנה, מה הדין?
תשובה
שלום רב,
הרב (הגרש"ז אויערבך זצ"ל) פסק כי אדם שגר בארץ ישראל והיה ביכולתו להגיע להגיע ולראות את מקום המקדש בתוך 30 יום, אין צריך לקרוע כשיראה את מקום המקדש לאחר 30 יום. זאת, מאחר שמראה בכך שלא בא לראות מקום המקדש, שאינו מרגיש מספיק את הצער על חורבן הבית.
אדם שנמנע מלהגיע מפאת שהיה חולה או שהיה אנוס באופן אחר, צריך לקרוע כאשר לא ראה מקום המקדש בתוך 30 יום.
ויהי רצון שנזכה לראות בבניין ירושלים וכל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בנחמתה.
בשורות טובות.
קדושה של מקומות ובית המקדש
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | י"ז תשרי תש"ע
שחיטת קרבן פסח
הרב חיים שריבר | י"ב ניסן תשפ"א
ברכה על מליקה במקדש
הרב פרופ' נריה גוטל | י"ז טבת תשפ"ב

האם הכיור הוא מכלי המקדש?
הרב עזריה אריאל | ח שבט תשע"ד

הרה"ג אביגדור נבנצל
רבה של העיר העתיקה.

פסקי האר"י
ג אב תש"ע

צום ט’ באב
ג אב תש"ע

חיזוק נגד האינטרנט
ג אב תש"ע

גן - עדן לאדם וחוה
ג אב תש"ע
הדלקת נרות בראש חודש
הרב בנימין במברגר | ל סיון תשס"ט

הכשרת כלי זכוכית לפסח
הרב עזריה אריאל |
שכחתי יעלה ויבוא בראש חודש
הרב בנימין במברגר | א תמוז תשס"ח

עליה לקבר בניסן
הרב עזריה אריאל | כ"ג אדר ב' תשע"ד

איך זוכים להיות גדולים בתורה?
הרב אליקים לבנון | כ"ח אדר תשפ"ג

סיר טיגון באוויר חם, שמגיע עד 200 מעלות בלבד
הרב שמואל אריאל | א ניסן תשפ"ג

קולות בקטניות בפסח
הרב אליקים לבנון | א ניסן תשפ"ג
