- תורה, מחשבה ומוסר
- שאלות פרטיות בסוגיות שונות
שלג מול שנים
שאלה
ישנם 2 מקומות בתנ"ך ששלג ושנים באים יחד
בישעיהו - אם יהיו חטאיכם כשנים - כשלג ילבינו
במשלי - אשת חיל - לא תירא לביתה משלג, כי כל ביתה לבש שנים.
איך מיישבים את הסתירה - שהשלג והשנים הם במשמעות הפוכה בין השניים?
תשובה
לשואל שלום,
המשמעות הפשוטה של הפסוק במשלי (לא, כא) היא, שאשת החיל אינה יראה מצינת השלג, כי בני ביתה לבושים בגדי שני (צמר משובח הצבוע באדום). ואולי לעיני ישעיהו הנביא ריחף פסוק זה באמרו "אם יהיו חטאיכם כשנים, כשלג ילבינו" (ישעיה א, יח), לאמור, אף אם יטביעו חטאיכם כתמי אודם בכם, מעין "ידיכם דמים מלאו" (שם שם, טו), אם תעשו תשובה ותיטיבו את דרכיכם, יסלח לכם ה' וימחק את עוונותיכם עד שיהיו לבנים כשלג ולא יותירו שום רושם.
בברכה נאמנה

ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד
הרב רפאל וסרטיל | י"א אלול תשפ"ג

קידושין בימינו על ידי שליח
הרב עזריה אריאל | ו תשרי תשפ"ד

עונשם של ממזרים
הרה"ג דוב ליאור | ט מרחשון תש"ע
גמרא
הרב חיים שרייבר | ה תשרי תשפ"ד

הרב רפאל וסרטיל
רב בגרעין בית מוריה - באר שבע עורך תכני לימודים בתנ"ך למערכת החינוך. עורך ספרי קודש.

מקורות לדיני זיבה קטנה וגדולה
ט אייר תשע"ב

השפה העברית
ד ניסן תשע"ב

משה רבנו לא מוזכר בפרשת תצוה
כ"ד אדר תשע"ב

גזירות מהתנ"ך
י סיון תשע"ב
קידוש בליל שבת ללא יין
הרב בנימין במברגר | כ"ח שבט תש"ע
אמירת סליחות בשבת
הרב אוריאל טויטו | ו אלול תשס"ח
קבלת שבת מוקדמת
הרב יוסף אפריון | א תמוז תשע"א
עליה לקבר בעשרת ימי תשובה
הרב בנימין במברגר | ד תשרי תשס"ט

נדרתי נדר לא לדבר עם אחותי בשעת כעס ודיברתי איתה
הרב נועם דביר מייזלס | ז תשרי תשפ"ד
