שאל את הרב

  • משפחה, ציבור וחברה
  • נישואין
קטגוריה משנית
undefined
שאלה
שלום כבוד הרב שליט"א , במסגרת הלימוד, נראה בענין אדם שכבר קיים פו"ר , מקשה הב"ש על הרמב"ם מנין לו שמועילה מחילת האשה ? והרי גם לערב אל תנח ידך . מובא בסוגיא בכתובות, שאדם שיצא ללמוד תורה, אפילו יותר מל’ יום ברשות אשתו, משמע שמועילה מחילתה, והב"ש דוחה ראיה ,זו ואומר שלא מדובר שם בסוגיא ,שמבטל לערב, אלא יכול לקיים את המצווה במקום ,שנמצא עם אשה אחרת!!! וכאן הדבר שלא ברור?! האם יקדש אותה? על תנאי לגרשה? וגם יש חרם דרבנו גרשום לא לשאת אשה על אשתו ! ואם מצפונית בכלל קיים דבר כזה? נא האירו עיננו בעולם החשוך! איך אסביר לתלמדיי שמתחזקים? בברכה רבה
תשובה
שלום וברכה, הסיפורים בגמרא אודות התנאים ואמוראים שנסעו ללמוד תורה במשך שנים ארוכות שחלקם נשאו נשים שניות במקום לימודם, ארעו קודם שרבנו גרשום מאור הגולה החרים שלא לשאת אשה על אשתו, כך שלא היה עם זה בעיה הלכתית. מבחינה מצפונית לא היה בזה בעיה כיוון שהדבר היה מקובל בתקופתם, ממילא הנשים נשאו על דעת זאת. רבנו גרשום היה ער לעובדה שבמשך השנים הדבר הופך ללא ראוי ובעקבות כך החרים שלא לשאת אשה על אשתו. בברכה, הרב מרדכי גרוס.
לחץ כאן לשליחת שאלה בהמשך לשאלה זו
ניווט מהיר
שאלות באתר ישיבה
  • הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א
    הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א
  • הרב אליעזר מלמד
    הרב אליעזר מלמד
  • הרה"ג דוב ליאור
    הרה"ג דוב ליאור
  • הרב יהושע שפירא
    הרב יהושע שפירא
  • הרב פרופ' נריה גוטל
    הרב פרופ' נריה גוטל
  • הרב אליקים לבנון
    הרב אליקים לבנון
  • הרב ליעד אוריין
    הרב ליעד אוריין
  • הרב יאיר וסרטיל
    הרב יאיר וסרטיל
  • הרב חיים שרייבר
    הרב חיים שרייבר
  • הרב יעקב כהן
    הרב יעקב כהן
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il